به همت پایگاه مقاومت امام خمینی، نشستی با محوریت جایگاه زن با حضور بانوان فعال بسیجی در پردنجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۸۱۳۰
|
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال بختیاری؛کارشناس مسایل اجتماعی، با تبریک ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها و امام خمینی (ره)، یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامیداشت و گفت:در دین اسلام زن جایگاه بسیار والایی دارد هم در اجتماع و هم در خانواده زن سازنده خانواده است و می توان گفت که زن سازنده جامعه هم هست زن قادر است که جامعه را به سمت سعادت و تعالی و یا به سمت انحراف و فساد سوق دهد.

وی افزود: به دلیل نقش آفرینی های موثر حاج قاسم در صحنه بین المللی از سوی غرب به عنوان فرشته عدالت و انتقام و از سوی ما ،سردار دلها نام گرفت.

فرمانده پایگاه با اشاره بر سوره مبارکه نسا در قرآن اظهار کرد: در قرآن سوره ای به نام رجال نداریم، اما سوره نسا داریم. واقعیت این است که هم عرب جاهلی و هم غرب زنان را حقیر و کالا می پنداشتند و برای زنان هویتی قائل نبودند. در دنیای غرب اگر زن زینت باشد، گرامی داشته می شد.

وی با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: زن را از سه دیدگاه می‌شود مورد ملاحظه قرار داد تا بینش اسلامی نسبت به او آشکار شود: یکی نقش زن به عنوان انسانی در راه تکامل معنوی و نفسانی است که در این دیدگاه، زن و مرد با یکدیگر هیج تفاوتی ندارند. در تاریخ، زنان بزرگ و برجسته‌ای حضور داشته اند، همچنان که مردان بزرگ و برجسته‌ای بوده اند.

کارشناس مسایل اجتماعی،  ادامه داد: در مرحله دوم، از نظر اسلام، میدان فعالیت و تلاش علمی و اقتصادی و سیاسی برای زنان، کاملا باز است. اگر کسی با استناد به بینش اسلامی بخواهد زن را از کار علمی، از تلاش اقتصادی یا از تلاش سیاسی و اجتماعی بی نصیب سازد، به خلاف حکم خدا عمل کرده است. زنان به قدری که توان جسمی و نیاز‌ها و ضرورتهایشان اجازه می‌دهد، می توانند در فعالیت‌ها شرکت کنند.

وی افزود: در مرحله سوم، دیدگاه سوم، نگاه به زن، به عنوان یک عضو در خانواده است که این از همه مهمتر به نظر میرسد. برای مرد و زن در خانواده، حقوقی قرار داده شده است که از روی کمال مصلحت و حکمت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار