خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام ارزنده:

امروز به برکت خون شهدا انقلاب اسلامی سربلند و بالنده‌تر شده است

همدان-امام جمعه ملایر گفت: اگر همراهی همسران شهدا و ایثار مادران شهدا نبود نمی‌توانستیم انقلاب را جلو ببریم و امروز به برکت خون شهدایی که در دامن چنین شیرزنانی پرورش یافتند انقلاب سربلند و بالنده‌تر شده است.
کد خبر: ۹۵۶۶۲۱۹
|
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان حجت الاسلام محمدعلی ارزنده در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا در سالن شهید آوینی سپاه ناحیه ملایر ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) با اشاره به اینکه ازدواج و تشکیل خانواده امری مهم و مورد تاکید  سایر ادیان و دین مبین اسلام است، اظهار کرد: یکی از مهمترین شرایط ازدواج هم کفو بودن زن و مرد است.

وی داشتن ایمان برای زن و مرد را در امر ازدواج بسیار مهم برشمرد و افزود: فردی که ایمان و تقوا داشته و مومن است برای طرف مقابلش احترام قائل بوده و به وی ظلم نمی‌کند و در واقع تقوا را در زندگی خود پیاده می‌کند بنابراین سفارش شده که مردان دختران مومنه و زنان به مردان مومن ازدواج کنند که در این صورت سال‌ها زندگی پایدار و موفقی را خواهند داشت.

امام جمعه ملایر با گریزی به زندگی ائمه اطهار(ع) و انتخاب همسر گفت: طبق روایات امیر مومنان علی(ع) بعد از حضرت زهرای مرضیه طبق سفارش بانوی مکرمه اسلام با خواهرزاده ایشان به نام زینب ازدواج کردند و زمانی که  می‌خواستند با ام البنین ازدواج کنند به برادرشان عقیل گفتند دختری از طایفه‌ای شجاع برایم انتخاب کن که ام البنین را که از یک طایفه شجاع و نامدار بود معرفی کرد و به همسری امیرمومنان علی(ع) در آمدند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که ام البنین به عنوان همسر امیر مومنان علی(ع) در منزل ایشان قدم گذاشتند، وارد خانه نشدند و گفتند زینب به دیدار من بیاید، گفت: این حرکت ایشان نه از روی تکبر و غرور بلکه از روی معرفت و تواضع بود که فرمود من آمدم تا کنیزی شما را داشته باشم.

ارزنده تصریح کرد: زمانی هم که کاروان اسرای کربلا به مدینه رسید حضرت ام البنین دائم از کاروانیان می‌پرسید از حسینم چه خبر و با اینکه سه فرزندش در واقعه کربلا به شهادت رسیده بودند وقتی خبر شهادت فرزندانش را شنید، فرمود همه عالم به فدای حسین(ع) و این نشان از معرفت و بزرگ منشی این بانوی مکرمه است.

وی با تاکید بر اینکه خصوصیات وراثتی بر روی اخلاق و رفتار و نسل انسان بسیار تاثیرگذار است، افزود: ائمه اطهار(ع) به این موضوع توجه ویژه داشته و ما نیز باید سعی کنیم فردی را برای زندگی فرزندانمان برگزینیم که از نظر خلق و خوی، ایمان و  جایگاه معنوی متدین و فهیم باشد.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه شهدای ما در خانواده‌هایی متدین و با جایگاه معنوی بالا و در دامن مادرانی پاکدامن پرورش یافتند، افزود: بانوانی که چنین فرزندانی را تربیت کردند انتخاب شده از سوی خدا بودند.

وی  اضافه کرد: مادران و همسران شهدا از باب معرفت و ایمانی که خداوند در وجودشان نهاده نه اینکه از رفتن فرزندان و همسرانشان به جبهه نگرانی و ناراحتی نداشتند بلکه در این راه خود نیز همراهی و پشتیبانی را با همسران و فرزندانشان داشتند.

ارزنده یادآور شد: اگر همراهی همسران شهدا و گذشت و ایثار مادران شهدا نبود ما نمی‌توانستیم انقلاب را تا به امروز  جلو ببریم و امروز به برکت خون شهدایی که در دامن چنین شیرزنانی پرورش یافتند این انقلاب سر بلند و بالنده‌تر شده است.

وی با اشاره به مهر و عطوفت مادری برای فرزند گفت: اینکه با دست خودت فرزندت را به جبهه بفرستی در حالی که می‌دانی این مسیر به شهادت ختم می‌شود، کاری بزرگ و ستودنی است و باید استقامت و بردباری و شجاعت مادران و همسران شهدا را تحسین کرد، اگر مادران و همسران شهدا الگوهایی چون زینب کبری و ام البنین(س) را در زندگی خود اسوه قرار نمی‌دادند هرگز نمی‌توانستند مصیبت و شهادت فرزندان خود را تحمل کنند.

* تکریم مادران و همسران شهدا وظیفه همه ما است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ملایر نیز در اداممه مادران و همسران شهدا را  میراث‌دار واقعی شهدا و اسوه صبر و مقاومت با الگوگیری از حضرت ام البنین(س) و زینب کبری(س) برشمرد و اظهار کرد: ما هر چه داریم از برکت خون شهدا است.

داوود فرجی با اشاره به اینکه تکریم مادران و همسران شهدا وظیفه همه ما است، افزود: امروز از بیش از 200 مادر و همسر شهید در این مراسم تجلیل می‌شود و از مادران و همسران شهدایی که به دلیل کهولت سن نتوانستند در این مراسم حضور داشته باشند با سرکشی مسئولان شهرستان از مقام والای این بانوان تجلیل خواهد شد.

در ادامه بعد از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مرثیه‌سرایی در سوگ حضرت ام البنین(س) از مادران و همسران شهدای ملایر تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار