چراغ‌ راهنمایی رانندگی با طراحی هوشمند و چاشنی نوین

چراغ راهنمایی رانندگی نوین طرح‌ جدید با تلاش متخصصان شرکت دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری کرمان طراحی و تولید شد.
کد خبر: ۹۵۶۵۱۵۴
|
۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، محمد رمضانی مدیر یک شرکت دانش‌بنیان سازنده چراغ‌های راهنمایی رانندگی هوشمند درباره نصب این چراغ در تقاطع‌ها و خیابان‌های شهر گفت: چراغ راهنمایی و رانندگی هوشمند علاوه‌براینکه به‌لحاظ ظاهری دارای طراحی منحصر‌به‌فردیست از نظر اطلاع‌رسانی و نمایش داده روی خود دستگاه نیز کاملاً نوین است.

وی افزود: این چراغ راهنمایی، دارای یک بُرد یا مانیتور با ابعاد بزرگ است که بالای دستک چراغ نصب می‌شود. همه اطلاعات ازجمله پیام‌های ترافیکی، تاریخ، ساعت، پیام‌های هشدار، ایست و حرکت، روی این مانیتور قابل نمایش هستند.

رمضانی درباره مزیت و تأثیری که نصب این چراغ‌های راهنمایی رانندگی نوین بر کاهش جرائم رانندگی و رعایت قانون توسط شهروندان دارند، تصریح کرد: بازخورد‌هایی که از نصب این چراغ‌ها در استان کرمان، شهر بندرعباس و خراسان رضوی گرفته‌ایم، خیلی مثبت بوده به‌طوری‌که براساس آمار شهرداری و پلیس راهنمایی رانندگی، جرائم به‌طرز قابل توجهی کاهش یافته‌اند.

وی درباره عملکرد این محصول ادامه داد: عملکرد محصول به‌این ترتیب است که پیام ایست، حرکت و یا هشدار به‌زبان فارسی و با کلمه لطفاً، روی مانیتور نوشته می‌شود؛ بنابراین در توجه مخاطب به پیام تأثیر بیشتری دارد.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان به تسهیل‌گری که این محصول درخصوص شبکه‌سازی و همگام‌سازی کابل‌های برق در سطح شهر دارد اشاره کرد و گفت: یکی از مزیت‌های فناورانه این محصول ساده‌سازیست که در شبکه‌های سیم‌کشی و کابل در چراغ‌های راهنمایی رانندگی به انجام رسانده و تعداد کابل‌های سیم در چراغ‌های راهنمایی رانندگی جدید نسبت به چراغ‌های قدیمی، بسیار کم‌تر است.

ارسال نظرات