خبرهای داغ:
همزمان با ظهر شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گروه تعزیه خوانی هیئت رزمندگان اسلام شهرستان حمیدیه به اجرای تعزیه خوانی پرداختند.
کد خبر: ۹۵۶۴۲۰۱
|
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در ناحیه حمیدیه؛همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گروه تعزیه خوانی هیئت رزمندگان اسلام شهرستان حمیدیه به اجرای تعزیه خوانی و طریقه شهادت حضرت زهرا با حضور آحاد جامعه، زنان، مردان و مسئول شهرستان در مرکز شهر انجام شد.

این مراسم، روایتگر واقعه هجوم به بیت امیرالمؤمنین(ع) و سوزاندن در و زخمی کردن حضرت زهرا(س) که منجر به شهادت ایشان شد را به تصویر می‌کشد و عاشقان و پیروان خاندان عصمت و طهارت(ع) در این مراسم شرکت کردند و به سوگواری و عزاداری پرداختند.

مردم ولایتمدار شهرستان حمیدیه، در طول سال با برگزاری مراسم تعزیه در مناسبت‌های مختلف مذهبی از جمله ایام محرم، اربعین حسینی، روز غدیر و شهادت ائمه اطهار (ع) ارادت خود را نسبت به اهل‌بیت (ع) به تصویر می‌کشند.

دبیر هیئت رزمندگان اسلام گفت: تعزیه هنر بومی و مردمی است. در تعزیه بخشی تعزیه است، بخشی نمایش است، بخشی تاریخ است، بخشی فرهنگ است در تعزیه خوانی ایثار، جوانمردی، خانواده و حتی نامردی نیز دیده می شود و هدف از برگزاری مراسم تعزیه خوانی را به تصویر کشیدن چگونگی به شهادت رسیدن بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه دانست.

در پایان این مراسم دبیر هیئت رزمندگان اسلام شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از اجرای بسیار خوب و هنرمندانه اعضای تعزیه شهرستان و همچنین برگزاری ارزشمند این مراسم گفت : زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) را در عرصه های مختلف به تصویر بکشید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار