به مناسبت روز دانشجو:

گردش علمی - آموزشی دانشجویی در دادگستری کرمان برگزار شد

همزمان با ۱۶ آذر روز دانشجو، بازدید و گردش علمی، آموزشی دانشجویی در دادگستری کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۲۱۳۳
|
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، معاون قضایی دادگستری استان کرمان گفت: همزمان با ۱۶ آذر روز دانشجو، بازدید و گردش علمی، آموزشی دانشجویی در دادگستری کرمان برگزار شد.
محمد باقر اسلامی در حاشیه گردش علمی - آموزشی دانشجویی در دادگستری کرمان، گفت: با هدف افزایش دانش حقوقی و قضایی، پیشگیری از وقوع جرم و معرفی ساختار و رسالت دستگاه قضا به دانشجویان، بازدید علمی قضایی دانشجویی با حضور ۸۰ نفر از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه‌های شهید باهنر کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه، ولی عصر رفسنجان و تعدادی از دانشجویان دانشگاه شیراز به میزبانی محاکم حقوقی و دادگاه‌های تجدید نظر شهر کرمان برگزار شد.
وی بیان داشت: در این بازدید ۳ ساعته دانشجویان در گروه‌های چند نفره از تعدادی از شعب دادگاه تجدید نظر، دادگاه حقوقی، اجرای احکام حقوقی و کیفری بازدید و به صورت چهره به چهره با تعدادی از قضات در حوزه‌های مختلف گفتگو کردند.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان افزود: در ابتدای این گردش آموزشی، دانشجویان با حضور در سالن کنفرانس شهید بهشتی دادگستری استان با حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، نماینده عالی قوه قضاییه در استان دیدار و گفتگو کردند.
وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که در این گردش مورد استقبال دانشجویان حقوق قرار گرفت، موضوع پرونده خوانی بود که تحت نظارت توحیدی، رییس شعبه هشتم دادگاه تجدید نظر صورت پذیرفت و دانشجویان به صورت عملی و از نزدیک با یک پرونده قضایی آشنا شدند و پاسخ سوالات خود را از قضات رسیدگی کننده دریافت کردند.
پرسش و پاسخ با رییس کل دادگستری استان کرمان، قضات دادگاه‌های تجدیدنظر و محاکم حقوقی، پایان بخش این بازدید علمی ـ قضایی بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار