خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه بسیج کارخانه انسان سازی است، گفت: امام (ره) رسالت و وظیفه بسیجیان را ترسیم کرد، البته از سوی دیگر بسیجی مراقب است که کبر نورزد، مغرور نشود و خضوع و خشوع و صداقت و اخلاص، ادب و اخلاق و عرفان که مولفه‌های اصلی بسیج است را از دست ندهد. انسان‌سازی در جایی بوجود می‌آید که فرهنگ و منطق محکم وجود داشته باشد. فرهنگ و منطق بسیج فرهنگ و منطق عاشوراست. چرا حضرت آقا فرمود بسیج بن‌بست شکن است؟ چون منطق عاشورا بن‌بست ندارد.
کد خبر: ۹۵۶۱۹۰۳
|
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین درگفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: امروز بسیج در نظام اسلامی و حکومت اهلبیت(علیهم السلام) یک فرصتی بزرگی برای اسلام و اهلبیت، انقلاب اسلامی، ملت بزرگ ایران، ملل مسلمان و حتی فرصتی بزرگ برای بشریت است. بسیجی که پیامبر اعظم پایه‌گذار آن شد و امیرالمومنین(علیه السلام) آن را استحکام بخشید، سیدالشهداء(علیه السلام) در جریان عاشورا و کربلا آن را به اوج خودش رساند.

سردار معروفی

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: امروز بسیج زاییده آن تفکر و آرمانی که در قالب نظام اسلامی ما به منصه ظهور رسیده و فرصتی برای ترویج فرهنگ غنی اهل بيت است.

سردار معروفی اصل رسالت، ماموریت و وظیفه بسیج را تربیت انسان‌ها خواند و افزود: در همه عرصه‌ها و زمینه ها وظیفه بسیج تربیت و جهت دادن انسان‌ها به سمت خدا و اهلبیت(علیهم السلام) است؛ یعنی مصونیت انسان‌ها و جامعه‌. همه جامعه مصون می‌شود و هم خود انسان‌ها به سعادت می‌رسند و فلسفه خلقت انسان‌ها معین می گردد.

وی ادامه داد: بسیج یک مجموعه نظامی نیست، اما یک بخش از ماموریتش فعل دفاعی و امنیتی برای برقراری امنیت پایدار مردمی است. بسیج فرصتی که یک ورودی و یک خروجی دارد. خروجی بسیج معراج است، چون بسیج اصلش نظام تربیتی و دروازه آن به روی همه ملت بزرگ ایران باز است؛ البته به جز کسانی که در مقابل ملت ایران و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

بسیج توسط امام خمینی ره ایجاد شد و پس از ایشان توسط حضرت آقا به عنوان فرماندهی بسیج مدیریت شد. بسیج یاد گرفت که باید خودش را فقط فدای ملت بزرگ ایران و انقلاب اسلامی و ولایت کند و لاغیر. 

سردار معروفی با تاکید بر منطقی بودن و آرمانخواهی بسیج، اذعان داشت: بسیج از امامش یاد گرفت که در سخت افزار و نرم افزار خدمت‌دهی به ملت ایران نگاهش نه سیاسی، نه قومی، نه مذهبی و غیره باشد.

امروز بسیج در نظام ولایی هم برای بسیجیان و هم برای ملت بزرگ ایران یک فرصت است. هر کس در جرگه این بسیج قرار بگیرد، نام او در لوح محفوظ و پرونده‌ای که نزد امام زمان است، ثبت می‌شود. همچنانی که در صدر اسلام و در دوران امیرالمومنین و در عاشورا نام بسیجیان در زمره یاران ایشان ثبت و محفوظ است. 

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین به چهار مولفه بسیجیان اشاره کرد و گفت: الگوهای بزرگی در جهان اسلام از صدر اسلام مثل ابوذر و مقداد، مالک و میثم و عباس ابن علی و مثل مختار، بسیجیان دوران ائمه علیهم السلام هستند، و بر تارک تاریخ ما می‌درخشند. که هر کدامشان الگو هستند. یک الگو از عباس ابن علی(علیه السلام) این بسیجی بزرگ کربلا، در چهار مولفه در وجود بسیجیان متبلور است؛ ادب نسبت به امام، معرفت به امام، بصیرت به امام و وفای به امام. یک بسیجی این چهار مولفه را با خود دارد.

وی افزود: ما باید امروز از این فرصت برای خدمت به مردممان در تمام عرصه‌ها استفاده کنیم. یک ماموریت ذاتی داریم و یک ماموریت اقتضایی؛ که همه آن‌ها در قالب رسالت می‌گنجد. رسالت مهمتر از مأموریت و رسالت داشتن پایه انقلابی‌گری است.

سردار معروفی تصریح کرد: بسیجی زمان و مکان و لباس نمی‌شناسد. فراتر از ماموریت ها قدم بر می دارد. به حوزه، محدوده و ماموریت تعریف شده اقتضا نمی‌کند؛ بلکه هر کجا ملت بزرگ ایران به او نیاز دارد، خودش را فدا می‌کند. بسیج هر کجا گره‌ای بود، باز می‌کند. آن چیزی را انجام می‌دهد که امامش برای او ترسیم می‌کند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه بسیج کارخانه انسان سازی است، گفت: امام رسالت و وظیفه بسیجیان را ترسیم کرد، البته از سوی دیگر بسیجی مراقب است که کبر نورزد، مغرور نشود و خضوع و خشوع و صداقت و اخلاص، ادب و اخلاق و عرفان که مولفه‌های اصلی بسیج است را از دست ندهد. انسان‌سازی در جایی بوجود می‌آید که فرهنگ و منطق محکم وجود داشته باشد. فرهنگ و منطق بسیج فرهنگ و منطق عاشوراست. چرا حضرت آقا فرمود بسیج بن‌بست شکن است؟ چون منطق عاشورا بن‌بست ندارد. ادای دین، اجرای رسالت عملی خود در مقابل ذات اقدس الهی. این بسیج است. و همه آن صدقه جاریه و هم ماندگار و جاوید است. 

سردار حسین معروفی اظهار کرد: در هر عرصه‌ای، عرصه اقتصاد مقاومتی، عرصه سازندگی، عرصه نظام تربیتی، عرصه دفاعی، عرصه تبیین، عرصه اجتماعی، عرصه انسجام، عرصه وحدت و همه عرصه‌های بسیج تولید امید و صدقه جاریه است. وقتی کسی تولید امید می‌کند، جنود خدا می‌شود. که در مقابل آن ناامیدی که جنود شیطان است، ایستاده است.

وی افزود: خدا را شاکریم که در هفته بسیج ۱۴۰۲ توفیق یافتیم که کار متفاوتی انجام دهیم. اگرچه پارسال نیز اعلام کردیم به دنبال اعتلای بسیج هستیم و نه فقط سازمان بسیج ولی امسال پای آن محکم ایستادیم و اجرا کردیم. بسیج یعنی انقلاب، بسیج تکیه‌گاه انقلاب اسلامی است.

سردار معروفی گفت: سطح سازمان بسیج مستضعفین محل تولید فکر و مغز بسیج است و تصمیمات کلان بسیج را می‌گیرد که در سطح سپاه‌های استانی، در سطح حوزه‌ها و کانون‌ها و پایگاه‌های مقاومت این رویکرد مشاهده می شود. در این ۱۰ تا ۱۲ روز یک عملیات با بزرگ با منطق قوی انجام شد که شروع آن با حضور در حرم حضرت امام خمینی ره و بیعت با ایشان و پایان آن اجلاسیه شهدای اهل سنت در بندر ترکمن بود. یک جلوه زیبا که مفاهیمی را به دنبال داشت.

شروع هفته بسیج با بیعت با بنیانگذار و ابداع کننده بسیج، و پایان آن با بیعت با شهیدان بود. این بدان معناست که ما این راه را رها نمی‌کنیم. همچنانی که از اماممان آموختیم که چطور از ولی و حجت خدا تبعیت کنیم، امروز نیز از امام بعد از او، خامنه‌ای عزیز تبعیت خواهیم کرد. 

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: چون در این تبعیت جز بزرگی، شرف، عزت، خیرخواهی، تولید قدرت برای اسلامی، بازدارندگی و بزرگ‌منشی چیزی برای اسلام و انقلاب و اهلبیت و ملت بزرگمان نمی‌بینیم. 

امسال برنامه‌های بسیج انصافا استثناء بود. هماهنگی قرارگاهی در حوزه برنامه‌ها، در حوزه ستاد و برنامه ریزی، هماهنگی بین استان‌ها و سازمان بسیج و... بسیار عالی بود. ۱۸ برنامه ملی را به استان‌ها فرستادیم که به هر استانی برنامه ملی داده شد و در سطح ملی عمل کرد و به خوبی از عهده آن برآمد که نمونه بارز آن اجلاسیه بانوان شهید اهل سنت بود و به خوبی برگزار شد. 

وی اولین نشست بین طلاب بسیجی و دانشجویان را واجبی فراموش شده خواند و افزود: بعد از چندین سال، دانشجویان بسیجی و روحانیون و طلاب بسیجی سراسرکشور در کنار هم و در جوار حرم مطهر حضرت امام که فرمان دهنده آن بود؛ جمع شدند. کاری بزرگ در دو قشر تأثیرگذار و مرجع در جامعه که پایه‌ای برای شبکه‌سازی سال آینده استان‌ها و شهرستان‌ها شد و خوشحالی دوستان ما در داخل و ناراحتی دشمنان خارجی را در برداشت.

سردار معروفی ادامه داد: هرکجا دشمنان از ما غضبناک شدند، بدانید آن کار ما درست بوده است، البته که اخلاص در عمل و واگذاری کار به خداوند شرط موفقیت شمرده می شود. نباید دیده شویم و بقول شهید سلیمانی، انسان بالغ کسی است که دنبال دیده شدن خود نباشد. آن کسی که باید ببیند و آنکه جهت می‌دهد، خداست.

سردار معروفی: هر کجا دشمنان از ما غضبناک شدند، بدانید آن کار ما درست بوده است

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: ما در هفته بسیج امسال، بواسطه نزدیکی قلوب همه تصمیم‌گیرندگان، برای انقلاب اسلامی، و برای مردم و برای بسیج، دست خدا را مثل دوران دفاع مقدس پشت و پناه دیدیم. همه ۹۳ هزار شهدای بسیج، همه شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت و سلامت، شهید سلیمانی، حجازی و همدانی را، نه با چشم دل، بلکه با چشم سر دیدیم.

سردار معروفی شهدا را بسیجی واقعی دانست و گفت: شهدا دست بسیج را گرفتند، چون یک آرمان، فکر و فرهنگ در وجودشان نهادینه شده بود. بدون استمداد و کمک گرفتن از آن‌ها، بدون کمک گرفتن از اهلبیت امکان ندارد، ما بتوانیم فعلی را انجام بدهیم که مورد رضایت خدا بوده و در قلوب مومنین بنشیند. 

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین اذعان داشت: با جرئت می‌گویم: بسیج ۱۴۰۲ نسبت به بسیج سال‌های گذشته متفاوت و بر قلوب ملت ایران حاکم است. ملت بزرگمان باور کردند که بسیج تکیه‌گاه و نوکر و جان‌پناه آن‌هاست. بسیج می‌خواهد جان دهد، آبرو بگذارد که آبروی ملت ایران محفوظ بماند. پس بسیج سنگر مستحکم ملت بزرگمان و انقلاب اسلامی است. همه تیر و ترکش‌ها به بسیج بخورد. ما فدا بشویم، اما انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ما و کشورمان با اقتدار بماند.

وی ادامه داد: این برای ملت ما مشهود شد که در هر کجا و هر صحنه نیاز دارد، بسیج در کنار او است. سیل بیاید، زلزله بیاید، کرونا بیاید، جاده می‌خواهد، مزارع می‌خواهد، روستا نیاز به کمک می‌خواهد، مومنین نیاز به کمک دارند، دختران جهیزیه می‌خواهد و... همه جا ردپای بسیج است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین: همه جا ردپای بسیج است

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: رد پای بسیج یعنی همان ردپای انقلاب اسلامی. ما در بسیج هیچ از خود نداریم. ما هر اقدامی در بسیج انجام می‌دهیم به فرمان و دستور ولی و حجت خدا حضرت آقا است. ما مجری، کارگر و فرمانبر ولی خدا هستیم.

سردار معروفی گفت: ما معتقدیم فرمانده خوب فرماندهی است که فرمانبر خوبی از فرمانده خود باشد. ما بسیجیان فرمانبر فرمانده معظم کل قوا، ولی و حجت خدا حضرت آقا هستیم و به آن افتخار می‌کنیم و معتقدیم بسیج می‌تواند با همین نگاه، گره‌های کور را باز، سنجه‌های سنگین را بردارد، جاده‌ها را هموار و مشکلات را حل کند به شرط آنکه کسی به بسیج با نگاه حزبی و قومی و مذهبی نگاه نکند. 

وی افزود: بسیج سیاسی است، اما سیاسی‌کار نیست. سیاست بسیج مثل حاج قاسم سلیمانی، سیاست انقلاب اسلامی است. حاج قاسم سلیمانی یک بسیجی به تمام معناست یعنی ما مجری سیاست نظام هستیم. نظام اسلامی جامعیت دارد، برای همه و در همه عرصه‌ها.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: ما حین کمک رسانی در هنگام سیل به شیعه یا سنی، چپی یا راستی، اصولگرا یا اصلاح‌طلب، کرد یا لر، بلوچ یا ترکمن بودن خانواده‌ ها فکر نمی‌کنیم و برای ما فرقی نمی‌کند، ما زیبایی ملت بزرگ خود را می‌بینیم و این عمل را با زیبایی و برای جاویدی و ماندگاری و برای صدقه جاریه آن انجام می‌دهیم.

سردار معروفی گفت: بسیج حقیر نیست، خیلی بزرگ است؛ غیر از این نباید به بسیج نگریست. بسیج فدای کسی جز انقلاب اسلامی که یک انقلاب اهل‌بیتی است و ملت بزرگ ایران که پای دین خدا ایستاده‌اند و ولایت و حجت خدا که راهبر و دیده‌بان تیزبین جهان اسلام و بستر ساز ظهور حضرت حجت است نخواهد شد. 

وی افزود: همه ما افتخار می‌کنیم که بسیجی هستیم و از ذات اقدس عالم، و روح پیامبر (ص) و روح شهدا و حضرت صدیقه طاهره (س) استمداد می‌طلبیم که ما را در ادامه راهمان ثابت قدم، موفق، هوشیار و با اندیشه و عمل زیبا یاری دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها