خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: دانشجوی طراز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی باید مطالبه گر و منتقد باشد.
کد خبر: ۹۵۶۱۸۶۳
|
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی امروز در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: آنچه باعث شکل گیری روز دانشجو شده، این است که دانشجو در زمان خفقان جلو آمد و فریاد زد؛ الان هم آمریکا و انگلیس خبیث برای اینکه جریان‌های دانشجویی را منحرف کنند با تهاجم فرهنگی پیش می‌آیند لذا باید حواستان باشد.

وی بیان کرد: تنفر ما از آمریکا و انگلیس ابدی است و دانشجویان باید پرچمدار این جریان باشند.

استاندار با تأکید بر اینکه دانشجو باید مطالبه‌گر باشد افزود: دانشجویان باید درخصوص مسایل و مشکلات استانی دغدغه داشته و پیگیر اموری مانند راه‌آهن، دوبانده‌سازی راه‌ها و آسفالت جاده‌های روستایی، انتقال آب از دریا، گازرسانی و پروژه‌های قدیمی مانند هتل کویر بیرجند باشند که با گذشت بیش از سه دهه از اجرای آن همچنان در حد اسکلت باقی مانده است.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی، چون در گذشته زیر مجموعه خراسان بزرگ بوده دچار عقب ماندگی‌هایی است و به دلیل پهناور بودن در گذشته مورد کم‌توجهی قرار گرفته لذا در زمینه زیرساخت‌ها نیاز به کار زیاد داریم.

قناعت گفت: در دو سال فعالیت دولت سیزدهم، اتفاقات خوب و فراوانی در بخش‌های مختلف استان از جمله حوزه راه، آب، بهداشت و سرمایه‌گذاری خارجی رقم خورده است.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی باید نقطه ایده‌آل را پیش بینی کنیم، افزود: کشور تبدیل به کارگاه عمرانی و سازندگی شده و در آینده نزدیک شاهد انتقال کامل پادگان ۰۴ بیرجند به خارج از شهر خواهیم بود.

استاندار تأکید کرد: جوان دانشجوی امروز باید به روز، پیگیر و دغدغه‌مند باشد و در برخی مواقع مانند جنگ غزه موضع‌گیری تند و سریع داشته باشد.

قناعت متذکر شد: جوانان آرمان‌خواه و مطلق‌گرا هستند و این عامل تحرک و حرکت می‌شود، اما باید مواظب تندروی‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید تاریخ را بدانند، گفت: انتظار داریم جریان دانشجویی، نخبگی و فرهیختگی خود را حفظ کرده و از انحرافات جلوگیری کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس قرار داریم برگزاری تریبون‌های آزاد در دانشگاه‌ها در چارچوب ضوابط از مطالبات است و از این حیث از دانشجویان و دانشگاه‌ها حمایت خواهیم کرد.

نقد، باعث تحرک جامعه و مسئولان می‌شود

استاندار ادامه داد: جوان دانشجو در طراز جمهوری اسلامی همیشه نسبت به شرایط موجود نقد داشته باشد، چون انتقاد‌ها باعث تحرک جامعه و مسئولان می‌شود البته نقد باید سالم و منصفانه باشد.

وی با اشاره به موضوع ارتباط دانشجو و دانشگاه تصریح کرد: اکتفا کردن به درس و تکلیف کافی نیست بلکه دغدغه‌های علمی، پژوهشی، ورزشی و موضوعات فراتر از درس باید مد نظر قرار گیرد.

قناعت گفت: یکی از موضوعاتی که جوانان امروز جامعه و دانشجویان را رنج می‌دهد، چاقی است که نیاز به حوزه ورزش را بیشتر می‌کند، ما وظیفه داریم مقدمات را فراهم کنیم، اما نبود امکانات دلیلی بر انجام ندادن فعالیت‌های ورزشی نیست.

وی گفت: دانشجویی بهترین دوران زندگی شماست که باید قدر آن را بدانید، از آن لذت ببرید و احترام اساتید را نگه دارید.

استاندار متذکر شد: یکی از ضعف‌های موجود در استان کمرنگ بودن فعالیت تشکل‌های دانشجویی نسبت به سایر استان‌هاست که شاید بخشی از آن به دلیل کمبود زیرساخت یا امکانات باشد، اما تشکل‌ها باید خود را به‌روز کرده و فعال باشند.

قناعت درباره بخشی از مطالبات دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: برای نیاز‌های صنعتی دغدغه اشتغال دانشجویان مطرح است که در این بخش سهمیه ۱۲۰ نفری برای انسان در نظر گرفته شده و ارتباط بین دانشگاه و صنعت در اولویت قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: محدودیتی برای اشتغال دانشجویان در معادن به ویژه واحد‌های فرآوری و دانشجویان این رشته در استان وجود ندارد، از طرفی ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد.

قناعت با بیان اینکه ارتباط کانون کارآفرینان با دانشگاه باید برقرار شود گفت: مطالبه خوابگاه خواهران نیز در اولویت قرار دارد و اختصاص ۱۰ درصدی هم شده است.

استاندار اظهار داشت: در خصوص ساختمان الحاقی ورزش دانشگاه، از سه مسیر می‌توان موضوع را پیگیری کرد، اینکه در مصوبات سفر‌های دولت گنجانده شود یا به صورت ویژه موضوع در مرکز پیگیری و یا اعتبار را می‌توان تخصیص داد.

 

دانشجوی تراز نظام جمهوری اسلامی باید مطالبه گر و منتقد باشد

همچنین در حاشیه این مراسم؛ استاندار خراسان جنوبی در مصاحبه با خبرنگاران، بیان کرد: این انتقاد و مطالبه گری دانشجویان، به صورت منطقی و در چارچوب از مطالبه‌های ماست و از دانشجویان عزیز می‌خواهیم که در شرایط موجود، منتقد باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری تریبون‌های آزاد دانشجویی از مطالبات ما از دانشگاه هاست، تصریح کرد: رؤسای دانشگاه‌ها باید با دعوت از سخنرانان مسلط به امور جهان و کشور، زمینه برگزاری این تریبون‌ها را فراهم کنند تا دانشجویان بتوانند مباحث مدنظر خود را طرح کنند.

قناعت اظهار داشت: دانشجویان باید دغدغه پیشرفت کشور و استان را داشته باشند.

استاندار در ابتدای صحبت، ضمن تبریک روز دانشجو به دانشجویان خراسان جنوبی از حضورش در دانشگاه صنعتی بیرجند گفت و با اشاره به برخی مطالبات دانشجویان در این دیدار، خاطرنشان کرد: موارد مطرح شده به صورت کارشناسی بررسی و پیگیری می‌شوند.

قناعت ادامه داد: مشکلات حوزه خوابگاهی، فضاسازی دانشگاه، راه اندازی مرکز رشد برای انجام کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی از جمله مسایل مطرح شده در این دیدار بود.

وی افزود: برخی از دانشجویان هم از مسایل استانی، ملی و منطقه‌ای مواردی مطرح کردند که پاسخ گفته شد.

قناعت گفت: اینکه دانشجویان دغدغه زیرساخت‌های استان را دارند، قابل تحسین است.

گفتنی است؛ موضوعاتی از قبیل راه‌اندازی مرکز رشد، اردوهای راهیان پیشرفت، فراهم کردن امکانات و تجهیزات آموزشی، ترمیم زمین‌های ورزشی و خانه شطرنج، هزینه بالای خوابگاه استیجاری دختران، کمبود وسیله رفت و آمد برای دانشجویان، رفع مشکل پارکینگ دانشگاه، تغییر و جابه‌جایی ورودی خوابگاه دانشگاه و کمبود فضای سبز از جمله درخواست‌ های دانشجویان در این نشست بود.

 

انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها