خبرهای داغ:
اینجانب ضمن تبریک این روز خدمت همه دانشجویان عزیز استان خراسان جنوبی از شما مجاهدان عرصه علم و روشنگری می خواهم که در عرصه جهاد تبیین نیز برای اقامه ی فریضه عظیم دوران ما، با ایمان و امید نقش اساسی در جامعه ایفاء کنید.
کد خبر: ۹۵۶۱۸۶۰
|
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سالگرد حادثه ۱۶ آذر ۱۳۳۲ بهانه ای شده است که در تقویم ایران این روز با عنوان روز دانشجو مزیّن شود. روزی که دانشجویان بیدار در اعتراض به سفر معاون وقت رئیس‌جمهور آمریکا به میدان آمدند و با تقدیم سه شهید در کف دانشگاه تهران  پای آرمان های ضدسلطه و ضدآمریکایی دانشجو را امضا کردند.

 

اما وجه تمایز و تفاوت نقش دانشجویان با دیگر جریان ها در پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن ، این بود که چون انقلاب را برای تامین منافع فردی و فکری شان نمی خواستند با مردم و انقلاب همراه شدند و با تقدیم خون ۳۰۹۷ شهید دانشجو در دفاع مقدس بیعت خود را با انقلاب محکم کردندو در چهار دهه بعد از انقلاب نیز علیرغم شیطنت ها و توطئه های دشمنان همچنان شاهد رویش های انقلابی، عدالتخواه و ضداستکباری در جریان دانشجویی هستیم. 

 

اینجانب ضمن تبریک این روز خدمت همه دانشجویان عزیز استان خراسان جنوبی از شما مجاهدان عرصه علم و روشنگری می خواهم که در عرصه جهاد تبیین نیز برای اقامه ی فریضه عظیم دوران ما، با ایمان و امید نقش اساسی در جامعه ایفاء کنید. درود خدا بر شهید بهشتی (ره) که چه زیبا فرمود: «دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود».

 

سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا مهدوی

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی

ارسال نظرات
پر بیننده ها