خبرهای داغ:
علیداد الفتی فعال فرهنگی و مسئول گروه جهادی شهید زارعی ایلام از فعالیت های جهادی گسترده این گروه در استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۹۷۲۴
|
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، گروه جهادی شهید زارعی از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را  با ۲۱ نفر آغاز کرد و امروز این گروه علاوه بر برگزاری اردو‌های جهادی و خدمت رسانی به مردم مناطق محروم چهار سال پیاپی رتبه نخست را در استان ایلام کسب کرده است.

 

خدمت بی‌ منت در طرح همگام با کشاورز

گروه جهادی شهید زارعی با اقداماتی نظیر ساخت مسجد، غسالخانه، سرویس بهداشتی، تعمیر منازل مسکونی، کمک رسانی در سیل، زلزله، آتش سوزی به طور قابل توجهی خدمت رسانی کرد. همچنین با منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در قالب طرح همگام با کشاورز در طرح آبرسانی روستاهای دارای تنش آبی فعالیت داشت. گروه جهادی شهید زارعی با هدف خدمت بی منت و کمک به دولت، انجام دادن کارها در اسرع وقت و با هزینه کم برای رضای خدا به کمک محرومین جامعه شتافت.

خدمت بی منت به مردم و تربیت نیروی متخصص در تراز انقلاب اسلامی و به تبع آن زمینه سازی ظهور حضرت ولیعصر (عج) از اهداف این گروه جهادی است.

 

پروژه آبرسانی به ۲۶ روستاخدمت رسانی به افراد کم بضاعت مناطق محروم جامعه

 

دورهمی بازنشستگان با خدمت رسانی به مردم

با تاسیس گروه جهادی شهید زارعی از سال ۱۳۹۲ در راستای گام دوم انقلاب اسلامی طبق بیانیه مقام معظم رهبری تعدادی از بازنشستگان برای باقیات صالحات اخروی دورهم جمع شدیم و با شعار خدمت بی منت به مردم مناطق محروم خدمت رسانی می‌کنیم.

 بعد از اینکه جهاد سازندگی به وزارت جهاد کشاورزی تغییر نام پیدا کرد، خلائی ایجاد شد؛ گروه‌های جهادی به تبع دستور مقام معظم رهبری در روستا‌ها کار می‌کنند و مانند جهادسازندگی سابق مشغول به فعالیت هستند. هدف ما این است هرجایی که نقش مردم را پررنگ ببینیم از مشارکت شان استفاده می‌کنیم.

 

پروژه آبرسانی به ۲۶ روستاخدمت رسانی به افراد کم بضاعت مناطق محروم جامعه

 

پروژه آبرسانی به ۲۶ روستا و خدمت رسانی به افراد کم بضاعت مناطق محروم جامعه

در شهرستان چوار روستاهای که دارای تنش آبی بودند و همچنین در بخش مرکزی چوار و بخش گنجوار شهرستان ایلام و چند روستای دیگر، روستای تازه آباد، چشمه سرخ، بهارستان، چنارک و غیره و در بخش بوله روستای دارتوت، روستای گنجوان، چشمه رمضان، روستای انارک برای حل معضل کم آبی کمک رسانی کردیم.

علیداد الفتی گفت: در طول خدمت گروه جهادی شهید زارعی برای محرومین پنج واحد مسکونی ساخته شد که یک واحد مسکونی در شهرستان چوار، دو واحد ساخت کامل در شهرستان ایلام، تعمیر سه واحد مسکونی بود. در تامین جهیزیه چهار سری جهیزیه و تحویل به نوعروسان با کمک خیرین قدم برداشتیم.

با مشارکت اعضای گروه جهادی، خیرین و نیکوکاران، بسته معیشتی تهیه و تحویل روستاهای هدف و مستمندان شد. هر ساله ۳۰ بسته لوازم تحریر در فصل بازگشایی مدارس و پنج هزار پرس غذای گرم بین زوار اربعین توزیع می شود.

 

تامین آب شرب

برای تامین آب شرب و دام در لوله کشی و همچنین تعمیرلوله آب برای روستاهای هدف با سازمان امور عشایری همکاری داشتیم. تابستان سال جاری در قالب مسئولیت اجتماعی روستاهایی که فرو رفتگی آب داشتند؛ احیا شدند و چشمه های لازم برای رفع این معضل احداث شد.

چهار قنات قدیمی در روستاهای چغاکبود، بانمرود و بهارستان، چاه های کشاورزی، چاه های تخریب شده که با در اختیار گذاشتن بیل های مکانیکی، این چاه ها را احیا کردیم.

 

پروژه آبرسانی به ۲۶ روستاخدمت رسانی به افراد کم بضاعت مناطق محروم جامعه

 

گروه شهید زارعی در مسیر توسعه

گروه جهادی شهید زارعی اخیرا به قرارگاه تبدیل شد که شامل شهرستان‌های ایلام، ایوان، کوار، مهران، ملکشاهی و دهلران می‌شود. تقریبا ۲۰ گروه تخصصی زیر مجموعه تخصصی عمران و قرارگاه هستند. ۷۰ گروه در این شهرستان‌ها شناسایی و به تازگی تاسیس شدند. گروه‌های تخصصی نه تنها در بحث مسکن و آب شرب حتی در مسائل فرهنگی برا‌ی خدمت به مردم عزیز فعالیت می کنند.

در طرح آبرسانی و جوشکاری به طور تخصصی سه نفر آموزش دیدند؛ هرکس به فراخور تخصص مسئولیت می گیرد و مشغول به فعالیت می شود. گروه جهادی شهید زارعی مرکز نیکوکاری و صندوق قرض الحسنه دارد. در طول سال گذشته اعضای صندوق و پایگاه ۵۰ فقره وام دریافت کردند.

 

پروژه آبرسانی به ۲۶ روستاخدمت رسانی به افراد کم بضاعت مناطق محروم جامعه

 

مشارکت مردم، زیبایی کار گروه جهادی 

در احیای چشمه در هر روستا خود مردم پای کار آمدند؛ علاوه بر ۲۱ عضو گروه جهادی، مردم در طرح های هدف گروه جهادی و بسیج سازندگی مشارکت دارند. در گنجوار بوری آتش سوزی رخ داده بود که به همراه گروه جهادی و تمام دستگاه ها به کمک منابع طبیعی رفتیم. در زلزله سرپل ذهاب نیز این گروه جهادی فعال بود.

اکثر مردم روستا‌های ایلام به علت بی آبی و نبود امکانات به شهر‌ها مهاجرت کردند. در حاشیه شهر‌ها که جمعیت شان ۱۰ یا ۱۵ خانوار است به دلیل صعب العبور بودن و عدم صرفه اقتصادی؛ گروه جهادی با کمترین قیمت و با سرعت زیاد خدمت رسانی می‌کند.

 

لازم به ذکر است گروه جهادی شهید زارعی مقام اول استان و کشوری چهار سال پیاپی در کارنامه خود داشته است.

 

انتهای پیام/ خبرنگار زینب محمودی عالمی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار