خبرهای داغ:
مسئول گروه جهادی بسیج فدائیان حضرت عباس(ع) زنجان گفت: دربِ گروه جهادی بسیج فدائیان حضرت عباس (علیه السلام) زنجان به روی همه مردم باز است.
کد خبر: ۹۵۵۸۸۱۱
|
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سعیدجعفری با بیان به هدف تشکیل گروه جهادی بسیج فدائیان حضرت عباس (ع)، اظهار داشت: به لحاظ مشکلات اقتصادی موجود در کشور و درگیری مردم با مشکلات معیشتی، این گروه را تشکیل داده‌ایم تا با کمک یکدیگر گره‌ای کوچک از مشکلات آنان باز کنیم.

مسئول گروه جهادی بسیج فدائیان حضرت عباس (ع) زنجان در خصوص کمک‌های مردمی به این گروه جهادی، گفت: اعضای این گروه جهادی با کمک هم خانواده‌های اعضا، هیاتی‌ها و جهاد سازندگی را که اکثرا خودشان از طبقه متوسط به پایین جامعه هستند، اقدام به تهیه اقلام مورد نیاز خانواد‌های نیازمند کرده، و کمک‌های نقدی و غیر نقدی را در فرصت‌های مناسب به دست نیازمندان می‌رسانند.

 

آغوش باز جهادگران فدائیان حضرت عباس زنجان و خدمت به روش امام جواد(ع) در کشور



دست به دست هم درحد توان به مردم روستا‌های مختلف و محلات کمک می‌شود

در این گروه جهادی ۵۵ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم ۲۵ نفر در خدمت رسانی به مردم حاضر هستند و محدوده فعالیت این گروه جهادی مختص محله "دگرمان ارخی" نمی‌شود و درحد توان به مردم روستا‌های مختلف وسایر محله‌ها نیز کمک می‌کنیم. این گروه سعی می‌کند به روش امام جواد (ع) دنبال نیازمندان باشد و آن‌ها را شناسایی کرده و با حفظ کرامت انسانی خدمات رسانی در شأن آن‌ها انجام بگیرد و در این راستا عده‌ای خودشان برای دریافت خدمات به ما مراجعه می‌کنند.

مسئول گروه جهادی بسیج فدائیان حضرت عباس (ع) زنجان با اشاره به اینکه فعالیت‌های مختلفی توسط این گروه انجام می‌شود، افزود: تعمیر وسایل خانه نیازمندان، پرداخت اجاره بهاء منزل یا مغاز تا اعطای وام‌های بی بهره و بلاعوض به مراجعه کنندگان و نیز تهیه، خرید و توزیع البسه و کفش بین خانوار بی‌بضاعت از جمله فعالیت‌ها است، همچنین برای ایجاد اشتغال و بازکردن کارگاه یا مغازه تلاش داریم تا پول پیش را در صورت امکان به صورت وام تأمین کنیم تا شخص به تدریج توانمند شود.

 

آغوش باز جهادگران فدائیان حضرت عباس زنجان و خدمت به روش امام جواد(ع) در کشور


وی با تاکید بر اینکه اعضای گروه جهادی که تخصص خاصی دارند (کارگاه کفش دوزی، تولید سنگ‌های تزئینی، مصنوعی و مسگری) برای متقاضیان کلاس‌های آموزشی در محل کار ایجاد می‌شود، یادآور شد: درحال حاضر برای ۳۰ نفر در این کارگاه‌ها اشتغال ایجاد شده است و این گروه جهادی توانسته‌اند ایجاد کارگاه تولید سنگ‌های مصنوعی و تزئینی، دکوری، خانگی، صنعتی، معرفی به شرکت‌های صنعتی جهت اشتغال سرپرستان به‌خصوص خانوار نیازمند، ایجاد اشتغال‌های خانگی از قبیل تولید ترشیجات، قالیبافی، بافت کلاه، شال دوزی و ایجاد مقدمات کارگاه مس و چاقوسازی را انجام دهند.

جعفری ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های این گروه کمک به مشاغل خانگی و فروش محصولات این گروه می‌باشد، که در صورت نیاز مواد اولیه ترشیجات خانگی، قالیبافی و... مواد لازم را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهیم و آن‌ها با فروش محصول درآمد کسب می‌کنند. ماهانه ۸۵ مورد بسته معیشتی توسط این گروه جهادی آماده و به دست نیازمندان می‌رسد، از طرفی خانواده‌های آبرومند و نیازمند زیادند و کمک‌های ما بسیار ناچیزند، که در صورت کمک خیران و مردم می‌توانیم به تعداد بیشتری از مددجویان کمک‌رسانی کنیم.

 

آغوش باز جهادگران فدائیان حضرت عباس زنجان و خدمت به روش امام جواد(ع) در کشور

مسئول گروه جهادی بسیج فدائیان حضرت عباس (ع) زنجان گفت: اعضایی گروه جهادی ما از همه نوع فکر و عقیده هستند و مهم برای ما انسانیت فرد است، که بی هیچ چشم داشتی به مردم خدمت می‌کنند. درِب گروه جهادی بسیج فدائیان حضرت عباس (ع) زنجان به روی همه مردم باز است.

گروه جهادی فدائیان حضرت عباس علیه السلام زنجان در عرصه‌های جهادی مثل: عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، محرومیت زدایی، کشاورزی، اجتماعی و جهاد تبیین فعالیت می‌کنند. این گروه در بحث جهاد عمرانی ساخت، تعمیرات، ترمیم منازل خانوار محروم و مساجد در شهرستان و روستا‌های زنجان، آبرسانی شرب روستایی، امدادرسانی به سیل زدگان خوی، زلزله زدگان سرپل‌ذهاب، رنگ آمیزی و تعمیرات مدارس... ورود داشته و خدمات لازم را انجام داده است.

 

آغوش باز جهادگران فدائیان حضرت عباس زنجان و خدمت به روش امام جواد(ع) در کشور

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های جهاد فرهنگی این گروه، اظهار کرد: برپایی مواکب در ایام محرم و اربعین در مرز خسروی و کربلای معلی، خدمت رسانی اعم از پرداخت هزینه زیارت کربلا، مشهد، قم زوار نیازمند و خدمت به زوار به اهل بیت فضاسازی محله زنجان در ایام میلاد و شهادت اهل بیت النبوه سلام الله علیها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی به مناسبت های مختلف در میلاد، اعیاد و شهادت ها از جمله اقدامات ما در این بخش است.

جعفری در خصوص اهمیت جهاد تبین سیاسی، تاکید کرد: برگزاری جلسات سیاسی بین عام مردم، مسئولان و سخنرانان شاخص، تعامل نظرات و پیشنهادات بین والدین بسیجیان و عام مردم در ترویج جهادگری، برگزاری نشست‌های بصیرت بین آحاد مردم با حضور خطیبان توانا، یادواره شهدا و دعوت و تجلیل از خانواده های معزز شهدا و حضور و عیادت از خانوار معظم شهدا در منازلشان و اهدای یادبود در این بخش اجرا می‌شود. سایر خدمات این گروه به ویژه تهیه جهیزیه برای خانوار نیازمند، ذبح و قربانی ماهانه یک گوسفند و توزیع گوشت بین نیارمندان، خرید پک لوازم تحریر برای دانش آموزان بی‌بضاعت در مقاطع تحصیلی مختلف، تعامل با مدارس و دانشگاه ها، بهروری کامل از حلقات صالحین در جهاد تبیین اشاره داشت.

 

آغوش باز جهادگران فدائیان حضرت عباس زنجان و خدمت به روش امام جواد(ع) در کشور

 

وی افزود: ترویج فرهنگ جهادگری در تمامی مقاطع تحصیلی و سنی، برگزاری و دعوت از مسئولان مربوطه جهت آموزش و پیشگیری از اعتیاد و موادشناسی بین عام مردم در مسجد، پرداخت اجاره بها، تهیه داروی برخی افراد زیر فقر اجتماعی، مشاوره رایگان خانوادگی، تحصیلی، اعتیاد بین عام مردم به خصوص افراد تحت پوشش گروه جهادی، اسکان یک خانوار نیازمند به صورت کاملا رایگان، شناسایی افراد متجاهر در سطح شهر و اقدامات لازم جهت ترک اعتیاداز دیگر برنامه‌های این گروه جهادی است.


انتهای پیام/ مهین رحمانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها