فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در جشنواره جهادگران علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری گفت: تا آنجایی که امکان دارد از امکانات سپاه برای پشتیبانی نخبگان علمی استفاده خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۵۵۸۲۹۷
|
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ پانزدهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج به همت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان چهارمحال و بختیاری و با حضور مسئولان ارشد استانی در محل مجتمع رفاهی لاله شهرکرد برگزار شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این جشنواره گفت: اگر امروز توانمندی در سطح علمی دنیا داریم، مدیون عزیزان دانشمند و نخبگانی هستیم که با روحیه بسیجی مانند شهدای هسته ای، هرکدام برای کشور دارای برکاتی بودند، و دشمن هم اینها را به درستی شناخته بود، همچون شهید فخری زاده، شهید علی محمد، شهید رضایی نژاد و شهید احمدی روشن، که هرکدام از این شهدا جزء نخبگان علمی کشور ما بودند.

سردار اکبری افزود: آنجا که رهبر معظم انقلاب می فرمایند به قله نزدیک شدیم، خستگی ممنوع؛ یکی از موضوعات رسیدن به قله از نظر علم و فناوری است، که در همین راستا سپاه مجموعه ای دارد به نام سازمان علمی پژوهشی که پشتیبانی می کند از نخبگان و نوآوران و کسانی که در زمینه علمی فعالیت می کنند، که بتواند آنها را در قالب های مختلف هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی و هم از نظر امکاناتی و تجهیزاتی پشتیبانی کند.

وی در ادامه از راه اندازی 6 مرکز رشد و نوآوری و نخبگانی در سطح شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی شده برای فراهم سازی زمینه حضور نخبگان از سوی سپاه خبرداد و گفت: بعضی از این فعالیت عزیزان در قالب نوآوری و اختراع هست که به نمایش گذاشته می شوند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: تا آنجایی که امکان دارد از امکانات سپاه برای پشتیبانی نخبگان علمی استفاده خواهیم کرد.

سردار اکبری خاطرنشان کرد: نوآوری و اختراعات در بین جوانان ما و اراده ایمانی این عزیزان بسیار زیاد است و از متولیان امر در همه مجموعه ها انتظار دارند و امیدواریم بتوانیم ان شاءالله هرچه سریع تر در راستای علم و فناوری، قله ای که مورد نظر مقام معظم رهبری است را فتح کنیم.

گفتنی است؛ در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از اختراعات و نوآوری های نخبگان استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته بسیج به همت بسیج علمی و پژوهشی استان برپا شده بود که با حضور استاندار و مسئولان استانی افتتاح شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار