خبرهای داغ:
تبریز- حضور و نقش بسیج در عرصه علمی نیز چون دیگر عرصه ها بر کسی پوشیده نیست چه حضور گروه های جهادی در کمک به این عرصه و چه ظهور و بروز نیروهای بسیج در عرصه علم و فناوری.
کد خبر: ۹۵۵۶۱۷۸
|
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹

خبرگزاری بسیج، رقیه غلامی؛ کارنامه بسیج را وقتی به خوبی مرور می کنیم شاهد حضور این نیروی برخاسته از متن مردم در همه عرصه ها هستیم، چنان که هرجا نیاز بوده مجاهدانه و مجدانه پای کار آمده و نقش آفرینی کرده است.

حضور و نقش بسبج در عرصه علمی نیز بر کسی پوشیده نیست چه حضور گروه های جهادی در کمک به این عرصه و چه ظهور و بروز نیروهای بسیج در عرصه علم و فناوری.

و همین بهانه ای برای خبرگزاری بسیج شد تا به مناسبت هفته بسیج با یکی از نخبگان علمی بسیج آذربایجان شرقی گفت و گویی داشته باشیم. آنچه می خوانید حاصل این گفت و گوست؛

 

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید؟

محمد علیون هستم دانش آموخته رشته شیمی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و عضو فدراسیون جهانی مخترعان

 

درباره عرصه فعالیت و موفقیت های خود در این خصوص بفرمایید؟

در زمینه ساخت مواد شیمیایی و پلیمری و فرمولاسیون های جدید آن در حال تحقیق فعالیت و تولید هستیم و بیش از ۷۰ نمونه محصول جدید در زمینه های مختلف بهداشتی شیمیایی و صنعتی وپلیمری به بازار هدف ارائه کرده ایم

 

از چه زمانی کارگاه کارآفرینی را ایجاد و در آن مشغول هستید؟

از سال ۸۸ در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به عنوان شرکت نوآور استقرار پیدا کرده و تا الان مشغول تحقیق و تولید هستیم.

 

نوع محصول تان چیست؟

اختراع آجر فوق سبک سلولزی، اختراع چوب مصنوعی با الیاف کاغذ و اختراع پیپت با حجم سنج الکترونیکی جز اختراعات ثبت شده اینجانب است که اختراع آجر فوق سبک سلولزی با تایید گروه عمران دانشگاه تبریز موفق به اخذ تاییدیه علمی از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران شده است.

 

در چه عرصه ای تولیدات شما مصرف می شود؟

*محصولات تولیدی کلکتور فلوتاسیون z11 جهت استخراج کنسانتره مس به عنوان تنها تولید کننده داخلی

*روغن حل شونده z1 صنعتی جهت برش و قلاویز قطعات فلزی

* پانسمان فوم - سیلیکون جهت پانسمان بیماران پروانه ای، دیابت و زخم بستر که جز محصولات تحریمی و گران قیمت پزشکی است و برای اولین بار در کشور تولید شده و در مراسمی در برج میلاد تهران رونمایی شد.

 

چند نفر مشغول کار هستند؟(اشتغال مستقیم و غیر مستقیم)

گروه صنایع شیمیایی علیون از سال ۱۴۰۰ در مجموعه نوآوری صنعتی شهید فخری زاده مستقر شده و تولید محصولات خود را آغاز کرده است و در حال حاضر حدود سه نفر بصورت مستقیم و ۱۰ نفرغیر مستقیم با مجموعه همکاری دارند.

 

صادرات دارید؟

در نظر است با افزایش تولید زمینه صادرات محصول به کشورهای همسایه فراهم شود البته این کار نیازمند حمایت مستمر مالی و اداری است که تا کنون حمایتی نشده و تنها با توان بخش خصوصی پیش رفته ایم.

 

درباره گسترش فعالیت کارگاه تون برنامه ای دارید؟

در خصوص تولیدات جدید هم اولین فوم گیاهی تولید شده در مجموعه در ساخت تشک و بالش ارتوپدی مورد استفاده قرار گرفته و بزودی وارد بازار فروش خواهد شد.

 

در صورت گسترش آن چه تعداد نیرو در آن می توانند مشغول فعالیت شوند؟

در صورت فراهم شدن زمینه صادرات محصول به کشورهای همسایه تا ظرفیت ۱۰۰ نفر افزایش نیروی کار را خواهیم داشت.

 

چه حمایت هایی لازم است در این راستا و از چه طریقی؟

متاسفانه کم کاری دستگاه ها در همکاری فی ما بین در جایگزینی محصول با محصول خارجی مشهود است و این عدم همکاری روند تولید داخلی و جایگزینی با محصولات مشابه خارجی آن را کند می کند.

 

تعریف تان از بسیج چیست و چگونه می تواند راه گشا باشد؟

بسیج لشکر خستگی ناپذیر کشور است که در زمینه تولیدات نوآورانه و های تک و پیشرفته می تواند ایفای نقش کند و ضمن کاهش وابستگی کشور به تولیدات خارجی گامی در خود کفایی بردارد و به سبب تولیدات خود نیز تولید ثروت کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها