خبرهای داغ:
مریم دانشگر، فرمانده پایگاه حضرت رقیه (س)، منطقه هفت تیر سمنان، با تاسیس مرکز رویش توانسته ۱۲۰ زوج را به خانه بخت بفرستد.
کد خبر: ۹۵۵۵۷۲۹
|
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ مریم دانشگر، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت رقیه، منطقه هفت تیر سمنان، که تاسیس مرکز رویش، برگزاری کلاس های فرزندآوری و مشاوره خانوادگی و تشویق زوج ها برای فرزندآوری از فعالیت های شاخص وی است.

 

مرکز رویش؛ ۱۲۰ زوج را به خانه بخت فرستاد


چرا رویش

مریم دانشگر گفت: به عنایت آقا امام رضاعلیه السلام بنده عضوکوچکی ازاین مجموعه هستم، دغدغه ای برایمان ایجاد شد که با دوستان با اخلاص مرکزی درست کنیم تا کار‌های ازدواج جوانان را آسان کنیم؛ خودمان دوره‌هایی را گذراندیم تا زوج و زوجه ای را که همسان باشند، را به هم برسانیم. بعداز آن به دنبال مکانی برای ادامه فعالیت بودیم و در موسسه خیریه سمنان مشغول به فعالیت شدیم. سه ساله فعالیت را شروع کردیم و تا الان ۲۵۰۰ تاپرونده داریم؛ که این توفیقی برای ماست.

 

مرکز رویش؛ ۱۲۰ زوج را به خانه بخت فرستاد


اقدمات رویش

مسئول مرکز رویش افزود: اقدامات مهم ما صرف رساندن زوجین به هم نیست، روی اعتقاداتشان و سبک زندگی اسلامی شان کار می کنیم. درکانال فضای مجازی کلاسهایی را برگزار کردیم، آموزشهای خوبی را در قالب صوت در اختیار کاربران و مراجعه کننده ها می گذاریم.

وی ادامه داد: جشن های باشکوهی برای زوجین برگزار کردیم؛ هدایایی به زوجین اهدا شد و اگر در کلاس های آموزشی شرکت کنند و در ادامه زندگی شان صاحب فرزند شوند؛ هدیه ای ویژه ای به آنها بدهیم.



در کنار رویش

دانشگر تصریح کرد: در مرکز رویش نزدیک به ۸۰ خادمیار داریم. از موسسه‌های خیریه و نهاد‌های مردمی چون: ورزش و جوانان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان تبیلغات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اوقاف و... ما کار مردمی به اسم زنان عاشورایی و مردان مهدوی به جهت جذب مردم و خیرین را به نیت ۳۱۳ نفرشروع کردیم؛ و الان حدود ۵۰۰ نفر مشارکت می‌کنند.

 

مرکز رویش؛ ۱۲۰ زوج را به خانه بخت فرستاد


وی بیان داشت: با همراهی مبلغین، بیشتر تبلیغات مان چهره به چهره و در فضای حقیقی می باشد و در فضای مجازی آنچنان قدرتمند تبلیغ کنیم نداریم، اکثرکشور مراجعه کننده داشتیم. در تبلیغ چهره به چهره فرم هایی به مراجعه کننده ها، فرمی می دهیم. این فرم ها را پر، و در دوره روانشناسی را طی می کنند.

دانشگر گفت: در روز‌های شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۲ مشغول هستیم و قبل از هر تبلیغی فرم‌ها را بحث و مباحثه می‌کنیم؛ که به نحو خوب تبلیغ ثمر و واقع شود. درکنار این مرکز رویش؛ کارگاه‌های خیاطی و مذهبی داریم. به صورت لسانی و عملی همه را به همکاری دعوت می کنیم.


مسئول مرکز رویش به مشکلات مرکز رویش پرداخت و اذعان داشت: در مرکز رویش برنامه های زیادی داریم؛ در موسسه مکانی برای برگزاری کلاس نداریم؛ یا زوجین نمی توانند برای دیدار در موسسه همدیگر را ببینند.

مرکز رویش؛ ۱۲۰ زوج را به خانه بخت فرستاد

 

اهداف و برنامه ها رویش
لازم به ذکر است، مرکز رویش اهداف و برنامه های زیر را در این مرکز دنبال می کند:
- استفاده از ظرفیت خیرین و فعالین فرهنگی و اجتماعی استان در حوزه ترغیب جوانان و خانواده ها به موصوع ازدواج آسان و بهنگام و پایدار در سطح استان در راستای اهداف اساسنامه
- جلب حمایت خیرین در جهت تامین جهیزیه و برپایی مراسم ازدواج جوانان کم بضاعت در مناطق کم برخوردار استان
- برگزاری کارگاههای آموزشی ویژه زوجین جوان در جهت آموزش مهارتهای زندگی در راستای پایداری و تحکیم بنیان خانواده و ازدواج
- برگزاری کارگاههای فرزندآوری و فرزند پروری ویژه زوجین جوان در راستای تحکیم بنیان نهاد خانواده
- واسطه گری ازدواج جوانان در راستای فراهم ساختن مقدمات تشکیل خانواده برای جوانان و شکل گیری ازدواج آسان و پایدار
- برگزاری جشنواره ها، جشن ها، همایشها ، کنفرانس ها با موضوعات خانواده در راستای اهداف اساسنامه
- اطلاع رسانی و اگاهی بخشی فرصت های ازدواج در بین جوانان و هدایت مخاطبین برای مشاوره رایگان در راستای ازدواج پایدار
- جلب حمایت نهاد های خصوصی و دولتی در ایجاد اشتغال برای جوانان متقاضی شغل در راستای پایداری ازدواج
- بهره گیری از مهارتهای اعضای سمن در جهت ارائه خدمات به متقاضیان و مددجویان در راستای اهداف اساسنامه


انتهای پیام/ خبرنگار حسین باقری

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار