خبرهای داغ:
اسماعیل صدیقی‌ از روستای به مرغ گل آباد استان خراسان رضوی و در اقدامات جهادی و محرومیت زدایی پیشرو بوده است.
کد خبر: ۹۵۵۵۲۰۶
|
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ اسماعیل صدیقی متولد سال  ۱۳۴۹، دارای مدرک فوق لیسانس در رشته زراعت و اصلاح نبات، بازنشسته مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و از جهادگران فعال استان خراسان رضوی است که به گفتگو ایشان پرداخته ایم.

 

 یک روستایی زاده که به روستایی بودنش افتخار می کند

دوران کودکیم در کوچه پس کوچه ها گذشت، جنگ تحمیلی هم زمان با تحصیل من در مقطع راهنمایی آغاز شد؛ در سال سوم راهنمایی و در سن ۱۳ سالگی افتخار خدمت در دوران دفاع مقدس داشتم و تا پایان جنگ در مقاطع بسیار در جبهه حضور داشتم و خیلی از دوستانم شهید شدند.

 

شرمنده دوستانم شهیدم هستم

 به محرومیت زدایی و کار جهادی مشغول هستم؛ چون شرمنده ی دوستان شهیدم نباشم. دوستانم رفتند و جان با ارزش خود را در راه خدا هدیه کردند؛ و ما کوچک ترین کاری که می‌توانیم انجام بدهیم، خدمت به محرومین که این هم مسیر شهداست؛ اکثر شهدایی که من می شناسم این کار را در زمان حیاتشان انجام می دادند.

 

الگو باشیم

 

خانوادگی پیگیر مشکلات مردم هستیم

 شغل پدر و مادرم کشاورزی و دام داری است که من به آنها افتخار می کنم؛ انسان های زحمت کشی، ساده، پاک و بی آلایشی هستند و همواره در زندگی سعی کردن نان حلال بخورند. بهترین لحظات عمرم، لحظاتی است که با والدینم سپری می کنم.  همسرم نیز از اهالی روستای پدریم می باشد، به همراه خانواده در مسجد محله حضور داریم و پیگیر مشکلات مردم هستیم.

اسماعیل صدیقی افزود: قرارگاه در حوزه ساخت و ساز در سطح کشور در جشنواره فجر رتبه برتر کشوری رو کسب کرد؛ از نظر من این افتخار به موجب زحمات بچه ها و کار تیمی بوده است و بنده به عنوان نماینده تیم هستم. با نهادهای  مختلف با کمیته امداد با بهزیستی همکاری می کنیم. شهروندان ضعیف به ما معرفی می کنند و ما به یاری و کمکشان می رویم.

 

الگو باشیم

 

هر چه دارم از بسیج دارم

بسیجیان در مواقع حساس مانند وقوع  سیل، زلزله در کرونا، درجنگ و در همه موارد مدافع مردم، نظام و اسلام هستند. بیشترین حملات و هجمه برای بسیجیان می باشد ولی کار برای رضای خداست و بسیجی همانطور که امامان ما فرمودند در کف میدان هستند.

بسیج بدنه اصلی نظام اسلامی ایران است؛  مخصوصاً در گردنه های سخت و در مشکلات بسیجیان پای کار می آیند. بنده از ۱۳ سالگی عضو بسیج بودم و هنوز هستم و افتخارم این است که بسیجیم. هر چه دارم از بسیج دارم.

صدیقی ادامه داد: در مقابل ایثار و از خودگذشتگی که شهدا داده اند، فعالیت ما هیچ است؛ و ما بسیجیان سربازان ولایت و گوش به فرمان رهبر هستیم.

 

الگو باشیم

 

همیشه در بحث محرومیت زدایی فراز و فرودهایی بوده است؛ قرار گاه جهادی امروز بالغ بر ۷۰۰ نفر نیرو دارد که حداقل ۱ بار در این میدان کار و شرکت کردند، در روزهای گذشته تعداد ۱۰ نفر نیروی جدید  جذب کردیم که روحیه عجیبی دارند. واقعا متعجبم که این نیروها با این روحیه پایه کار هستند. در این قرارگاه جهادی محرومین به طور دقیق شناسایی می شوند.  افرادی که در قرارگاه مشغول هستند؛ بی منت و بی تکبر کار می کنند و کسی بر دیگری برتری ندارد.  از طلبه تا دانشجو و استاد دانشگاه و کارگران و بازاریان به مردم خدمت رسانی می کنند. در آخرین فعالیت های جدید؛ غریب به ۱۱۲ نفر در ساخت چهارخانه برای محرومین همراهی کردند.

 

الگو باشیم

 

با مردم برای مردم کار می‌کنیم

مشکلات ما بیشتر بحث مصالح و امکانات هست، ما از پولی که برای محرومین کمک می شود؛ نمی‌توانیم وسیله نقلیه، مینی‌بوس و کمپرسی تهیه کنیم؛ اگر دولتی ها به ما کمک کنند، بخشی از مشکلاتمان رفع می شود.

 

انتهای پیام/ خبرنگار طاهره حاجی مزدارانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار