خبرهای داغ:
همزمان با هفته بسیج

۳۰۰۰ برنامه در آذربایجان غربی اجرا می‌شود

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: همزمان با هفته بسیج، بیش از 3 هزار برنامه در آذربایجان غربی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۴۷۷۵
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، سردار محمدحسین رجبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، هفته بسیج را فرصتی برای تبیین خدمات این نیروی مردمی برشمرد و اظهار کرد: امسال برنامه‌های بزرگداشت هفته بسیج با شعار «بسیج امید ملت ایران» اجرا می شود.

وی با بیان اینکه بسیجیان در دوران هشت سال دفاع مقدس بسیار خوش درخشید، تصریح کرد: حضور فعال و پرشور مردم و بسیجیان در رزمایش مواسات، کمک مؤمنانه و رزمایش‌های جهادگران فاطمی نشان داد که دشمن همچنان در محاسبات خود دچار اشتباه شده است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مردم به‌ویژه بسیجیان با اتکا به روحیه جهادی و حسینی خود توانستند ارتش صدام را که از حمایت آمریکا و کشور بزرگ جهان و منطقه برخوردار بود را زمین‌گیر کنند و تجهیزات پیشرفته نظامی آنها و کمک‌های مالی کشورهای منطقه به رژیم بعث را بی‌اثر کنند.

وی بیان کرد: حضور نیروهای بسیج در بلایای طبیعی، حوزه بهداشت و سلامت، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و تأثیرگذاری در تقویت هویت نسل امروز بسیار تأثیرگذار بوده است.

سردار رجبی با بیان اینکه در هفته بسیج باید مجاهدت‌های بسیجیان را به نسل جوان تبیین کنیم، بیان کرد: مکتب بسیج، ظرفیت‌ها و جذابیت‌ها، حماسه‌آفرینی‌ها و مجاهدت‌های بسیج در طول تاریخ انقلاب اسلامی باید انعکاس و تبیین شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی افزود: برای هفته بسیج سال جاری ۴۸ عنوان برنامه‌محوری در قالب سه هزار و ۲۱۲ برنامه پیش‌بینی‌شده، همچنین تعداد ۹۵ برنامه شهرستانی، حوزه‌ای و پایگاهی نیز در استان برگزار می‌شود.

سردار محمد حسین رجبی تصریح کرد: بسیج استان در حوزه اقتصاد مقاومتی، در سال جاری برای سه هزار نفر جویای کار در استان برنامه آموزشی و توانمندسازی برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه در طول سال جاری، حدود یک هزار و ۴۳۰ فقره به میزان ۲۱۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه جهت اشتغال‌زایی به متقاضیان پرداخت شده است، افزود: ۵۸۰ صندوق قرض‌الحسنه برای کارآفرینی و اشتغال‌آفرینی در استان ایجاد شده است.

فرمانده سپاه شهدا عنوان کرد: در سال جاری در حوزه سازندگی و محرومیت‌زدایی، پروژه آبرسانی روستایی به طول هزار کیلومتر در هشت شهرستان با هدف تامین آب شرب و بهداشتی در ۳۹۱ روستا اجرایی شده که در حال حاضر متوسط ۴۵‌ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی بیان کرد: هفته جاری نیز ۴۵۱ سری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند استان اهدا شد که البته از اوایل سال، جهیزیه‌های بسیاری به نوعروسان اهدا شده و در ادامه سال نیز اهدای جهیزیه تدوام خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امسال دومین مراسم اهدای جهیزیه در آذربایجان‌غربی برگزار شد که در مراسم نخست، هزار سری جهیزیه برای نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد و همچنین نوعروسانی که تحت پوشش هیچ ارگان حمایتی نیستند تقدیم شد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح فدک در استان تصریح کرد: طرح فدک در راستای اقتصاد مقاومتی و جهش تولید با استفاده از ظرفیت بانوان بسیجی برای تقویت قطب‌های تولیدی و نقاط دارای مزیت تولید در استان اجرا می‌شود.

سردار رجبی در ادامه افزود: احداث هشت سالن ورزشی با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد، اجرای طرح فدک با افتتاح ۳۵ مرکز کارآفرینی زنان سرپرست خانوار، اجرای ۷هفت پروژه آب شرب تک روستایی در ارومیه و ۹‌ روستایی در ماکو با پیشرفت فیزیکی ۸۵‌ درصد از دیگر اقدامات بسیج استان است.

وی بیان کرد: همچنین انتقال آب کشاورزی به مزارع در خوی با پیشرفت فیزیکی ۸۵‌ درصد، ساخت مدرسه ۶‌ کلاسه در پیرانشهر و مشارکت در ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد که تاکنون ۱۹۵‌ واحد تحویل داده شده است، از جمله اقدامات بسیج استان در حوزه سازندگی و محرومیت زدایی در سال جاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات