خبرهای داغ:
کارشناس و پژوهشگر مسایل فلسطین تصریح کرد: برخلاف شایعات و جنگ روانی صهیونیست ها، اکثریت مردم فلسطین و ساکنان غزه از طوفان الاقصی حمایت کرده و می کنند.
کد خبر: ۹۵۵۴۴۵۱
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی صالح، طی سخنانی در دوره تربیت جهادگر تبیین مسائل فلسطین با عنوان "همه برای فلسطین" که با همت سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم در مدرسه علمیه حقانی برگزار شد، با اشاره به ظلم و جنایت ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین گفت: اشغالگران اسرائیلی در طول این سال ها از آن جا که قدرت مادی و رسانه ای را در اختیار داشته اند به گونه ای در دنیا تبلیغ کرده اند که اسرائیل نه صرفاً ۷۵ سال بلکه ریشه و قدمتی چندهزار ساله در سرزمین فلسطین دارد.

وی افزود: با وجود حمایت قاطعانه قدرت های سلطه گر دنیا از جمله آمریکا از رژیم صهیونیستی، این رژیم و جامعه آن به شدت ضعیف و شکننده است و اگر کشورهای مسلمان و دیگر کشورهای دنیا کالاها و محصولات اسرائیلی را تحریم کرده و روابط خود را با این کشور قطع یا محدود کنند، اضمحلال رژیم غاصب قدس، سریع تر رخ خواهد داد.

وی با تأکید بر لزوم پاسخ به سوالات و شبهات در رابطه با فلسطین گفت: یکی از شبهاتی که رواج دارد این است که فلسطینی ها خودشان زمین ها و خانه هایشان را فروخته اند، خب ما این حالت را برای خودمان فرض کنیم اگر یه کسی به یک مبلغ هنگفتی خانه شما را بخواهد بخرد چه کار میکنید؟ میفروشید و به جای بهتری میروید اما آنچه که رخ داده این است که فلسطینی ها در خانه های کوچک تر و ... زندگی می کنند، ضمن آن که در پاسخ به این شبهه می توان از اسرائیلی ها خواست تا اسناد خریداری خودشان را ارائه کنند در حالی که سندی بر آن ندارند و ارائه هم نکرده اند و این در حالی است که فلسطینی ها اسناد مالکیت خودشان را که از آن زمین ها طرد شده اند در اختیار دارند.

صالح ادامه داد: پاسخ دیگر این است که شما در هر جایی از دنیا بروی به یک میزان قابل توجهی هم زمین بخری آیا می توانی ادعا کنی که دارای کشور مستقلی هستی؟ خیر، چرا که کشور فرهنگ دارد، زبان دارد، آداب و رسوم دارد و این طور نیست که شما چند زمین بخری و بگویی من کشور ساخته ام، خیر بلکه تو نهایتاً یک قلعه ساخته ای.

وی همچنین با اشاره به حمایت اکثریت مردم فلسطین و ساکنان غزه از طوفان الاقصی گفت: دشمن صهیونیست در همان روزهای آغاز این جنگ با رواج شایعاتی همچون سر بریدن کودکان اسرائیلی از سوی حماس، خواست که اذهان جهانیان را علیه جریان مقاومت اسلامی فلسطین تحریک کند اما برملا شدن واقعیت ها به خصوص عمق جنایات اسرائیلی ها در بمباران وحشیانه بیمارستان ها و جنایات علیه کودکان و زنان باعث شد که یک خیزش جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی شکل بگیرد و روز به روز این خیزش گسترده تر هم می شود.

ارسال نظرات