خبرهای داغ:
آهکی خبر داد

صدور ۲۰۳ مجوز برای متقاضیان ساخت مستحدثات در حریم قانونی راه‌های همدان

همدان-مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان همدان از صدور ۲۰۳ مورد مجوز به متقاضیان ساخت مستحدثات در حریم  قانونی راههای استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۳۵۱۰
|
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

مهرداد آهکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه‌ها، حریم ریل، و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده و یا می‌کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از این وزارت خانه ممنوع است.

وی تصریح کرد: در ۷ ماهه سال جاری هزار ۴۵۰ مورد اعلام نظر، ۳۳۴ مورد رفع تجاوز به حریم با حکم دادستانی، ۴۵۰ مورد اخطار و توقف کار، ۸۳ مورد پرونده در دست اقدام و ۲۰۳ مورد صدور مجوز از طریق این اداره کل انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان همدان افزود: حریم راه بخش لاینفکی از بدنه جاده به شمار می‌رود که حراست و صیانت از آن یکی از مهم‌ترین وظایف ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که به صورت ۲۴ ساعته توسط گشت‌های راهداری رصد و حفاظت می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه‌ها گفت: هم استانی های عزیز پیش از هرگونه فعالیت در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار