خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه موقت شاهرود گفت: جنگ، جنگ اراده‌ها، تصمیم‌ها و انسان‌های مقاوم است و بروز و ظهور این اراده‌های انسانی امروزه در غزه فلسطین نمایان است.
کد خبر: ۹۵۵۲۹۰۱
|
۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

جنگ اراده‌ها، تصمیم‌ها و انسان‌های مقاوم، امروزه در غزه فلسطین نمایان استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام احمد نظری در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر با بیان اینکه اندیشه و الهیات مقاومت بر چهار محور استوار است، افزود: تمام کسانی که امروزه خود را در جبهه مقاومت قرار داده‌اند بر این باورند که حاکمیت مطلق از آن خداوند است.
او با بیان اینکه جلب رضایت خداوند از اعتقادات و باور‌های مهم است، ابراز کرد: انجام وظیفه و تکلیف با حضور در میدان و اجرای اندیشه مقاومت محقق می‌شود و بعد از آن را باید به خدا سپرد.
نظری با بیان اینکه همیشه در عالم بشریت حق و باطل وجود داشته است، اظهار کرد: آب ماندگار است و حباب از بین می‌رود، چون باطل است و این مبنای معرفت شناختی اندیشه مقاومت می‌باشد.
امام جمعه موقت شاهرود با اشاره به اینکه سه انقلاب بر مبنای معرفت شناختی اندیشه مقاومت شکل گرفته و در حال اتفاق افتادن است، ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران که در سطح جهان پایه گذار است، انقلاب منطقه‌ای که اکنون در حال شکل گیری و انقلاب جهانی مهدی موعود (عج) است.
او با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با اراده خداوند شکل گرفته است، افزود: انقلاب منطقه‌ای پس از تحقق کامل زمینه‌ساز انقلاب جهانی امام زمان (عج) خواهد بود.
امام جمعه موقت شاهرود مبنای انسان شناختی را از دیگر محور‌های اندیشه مقاومت برشمرد و گفت: جنگ، جنگ اراده‌ها، تصمیم‌ها و انسان‌های مقاوم است و بروز و ظهور این اراده‌های انسانی امروزه در غزه فلسطین نمایان است.
نظری تصریح کرد: تجربه تاریخی انقلاب اسلامی ایران به مردم و مقاومت فلسطین نشان داد که اراده بر شمشیر پیروز است.
او با بیان اینکه راهنما شناختی از دیگر محور‌های اندیشه مقاومت است، ابراز کرد: پیامبر اکرم (ص)، علی ابن ابیطالب (ع)، امام حسین (ع)، ائمه اطهار، رهبر معظم انقلاب و سید حسن نصرالله از الگو‌ها و راهنمایان این اندیشه هستند.
امام جمعه موقت شاهرود با اشاره به اینکه مردم دنیا امروزه با اندیشه مقاومت همراه شده‌اند، اظهار کرد: بسیج مقاومت با به میدان آمدن مردم در سطح دنیا شکل گرفته است.
نظری در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۹ آبان‌ماه روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه» اشاره کرد و گفت: علم و دانش باید در خدمت انسانیت، صلح و سعادت بشر باشد.
او با بیان اینکه علم و دانش هرچه در وجود انسان بیشتر شود باید تواضع در پیشگاه خداوند، دین و ائمه اطهار افزایش یابد، افزود: در برخی موارد علم، مدرنیته، صنعت و فناوری که باید در خدمت معنویت و انسانیت باشد، موجب غرور و تکبر شده است.
امام جمعه موقت شاهرود به ۲۴ آبان سالروز بزرگداشت علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین آثار علمی این اندیشمند بزرگ، «تفسیر المیزان» است که بالاتر از آن تفسیری در تاریخ نگارش نشده است.
نظری ادامه داد: متخصصان، اهل فن، حوزویان و استادان دانشگاه‌ها را به مطالعه دقیق، عمیق و بیشتر این کتاب توصیه می‌کنم.
امام جمعه موقت شاهرود به روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار اشاره کرد و افزود: مسئولان استان و شهرستانی تسریع در ساخت کتابخانه خیابان مزار، ساخت کتابخانه در سه شهرک بهشتی، ولیعصر و بهارستان، تعمیر اساسی کتابخانه مرکزی در خیابان ۲۲ بهمن شاهرود و همچنین راه‌اندازی کتابخانه سیار توسط شهرداری را در دستور کار قرار دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار