رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین الملل دانشگاه اراک از صدور مجوز تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبان(آزفا) در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۲۲۴۷
|
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمد یحیایی رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین الملل دانشگاه اراک، درخصوص اخذ مجوز مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبان‌ها در دانشگاه اراک گفت: در راستای ادامه مسیر بین‌المللی‌سازی دانشگاه اراک و پذیرش دانشجویان خارجی، راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا) به عنوان یکی از اهداف مهم دانشگاه اراک مورد تأکید و پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به دشواری‌های اخذ این مجوز از سوی وزارت علوم و تعداد محدود این مراکز در سطح کشور، با تعاملات و رایزنی‌های گسترده و بسترسازی‌های مناسب در این زمینه، مجوز راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان (آزفا)، در مهرماه سال جاری از سوی مدیر کل امور دانشجویان بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دانشگاه اراک اعطا شد و اکنون دانشگاه اراک در زمره این دانشگاه‌ها قرار دارد.

یحیایی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های لازم‌الاجرا در راستای گسترش زبان فارسی در سطح همه کشورهای منطقه و جهان، دانشگاه اراک با تأسیس و گسترش این مرکز، می‌تواند به یکی از محورهای اصلی جذب و آموزش زبان فارسی به اتباع خارجی و دانشجویان بین‌المللی در سطح کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار