خبرهای داغ:
سردار افروزی از تشکیل شورای نگارش تاریخچه تشکیل این یگان با حضور فرماندهان و مسئولین وقت سپاه قزوین خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۲۱۳۵
|
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

 

قزوین_ به گزارش بسیج، جلسه شورای نگارش تاریخچه تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با حضور سردار مهرداد افروزی فرمانده تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و فرماندهان سابق سپاه و تیپ ۸۲ استان قزوین در سالن جلسات این یگان برگزار شد.

 سردار حاج عبدالله عراقی رییس پژوهشکده دفاع مقدس در این مراسم که با حضور حجه الاسلام والمسلمین ظهرابی فرمانده سابق سپاه قزوین و دیگر سرداران و فرماندهان برگزار شد بیان کرد: رزمندگان و شهدای عزیز و گران‌قدری که در دفاع مقدس، خون مطهرشان را نثار کردند برترین و قوی‌ترین پیمان‌ها را با خداوند متعال بستند لذا لزوم اقدام برای این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

پ

 وی گفت: نگارش تاریخچه تیپ ۸۲ سپاه استان قزوین باید زودتر از این انجام می شد و خاطرات و بیانات فرماندهان و مسئولین وقت به رشته تحریر در می آمد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین ظهرابی اذعان داشت: رزمندگان و مسئولین وقت قزوین برای تشکیل تیپ۸۲ مشقت های فراوانی را متحمل شدند و ثمر این زحمات بعد از نگارش تاریخچه این یگان پر افتخار به سمع و نظر مردم شهید پرور قزوین و ملت ایران خواهد رسید.

سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین نیز در بخش دیگری از جلسه خاطر نشان کرد: قزوینی ها در دوره های مختلف و در ماموریت های دفاع از حریم اسلام خوش درخشیده اند و در دوران دفاع مقدس، مرزبانی و جبهه مقاومت با کارنامه درخشان از عملکرد خود، اسم و رسم خوبی را ثبت کرده اند. 

وی گفت: برای ثبت و ضبط این ایثار و از خودگذشتگی، امکانات و تجهیزات مربوط به نگارش و مصاحبه با افراد دخیل در تشکیل این یگان همیشه موفق هم اکنون آماده است و سپاه استان قزوین برای تحقق این موضوع مهم آمادگی خود را اعلام می کند.

سردار افروزی خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس، آثار مهمی برای امروز و آینده دارد، حفظ و تقویت روحیه انقلابی در جامعه و ماندگاری انقلاب یکی از آثار آن دوران است. بنابراین جمع آوری خاطرات و همچنین استفاده از شیوه‌های هنری جذاب برای انتقال آنها به نسل جدید امری ضروری است.

وی افزود: دفاع مقدس، جهاد و شهادت باید زنده نگه داشته شوند تا نسل امروز به همان نسلی که اوج تاریخ دفاع مقدس را آفرید، ملحق شود.

 در این جلسه فرماندهان دفاع مقدس از جمله فرهنگ دوست جانشین اسبق سپاه قزوین، حاج حمزه قربانی جانشین تیپ در دوران دفاع مقدس و مهدی آبادی معاون هماهنگ کننده سابق تیپ، سردار صباغی فرمانده دفاع مقدس، سردار کبیری و سردار آذربایجانی از فرماندهان سابق تیپ ۸۲، ولی محمدی و علیرضا اکبری، با بیان خاطرات بر لزوم ثبت و نگارش تاریخچه این یگان پرافتخار تاکید کردند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار