خبرهای داغ:
خانم طاهره بنیادی فرمانده پایگاه ام البنین حوزه ۲۲۰ حضرت هاجر ناحیه امام سجاد علیه السلام؛ ۶ سال پیاپی به عنوان فرمانده نمونه پایگاه بسیج خواهران در استان البرز انتخاب شده است.
کد خبر: ۹۵۵۱۵۳۰
|
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

این‌بار خبرنگار خبرگزاری بسیج گفتگو می‌کند با فرمانده‌ای فعال و پویا و جواندل که با حمایت از جوانان و بانوان بسیجی البرزی امید آفرینی در بین مردم را هدف والای زندگی خود قرار داده است.

سلام خانم بنیادی از چه سالی به عنوان فرمانده پایگاه انتخاب شدید؟
سلام بنده از سال ۸۵ فرمانده پایگاه ام البنین شده‌ام، البته از سال ۸۰ به عنوان تدارکات و جانشین فرمانده در این پایگاه حضور داشتم.

 

معرفی فعالیت‌های خاص پایگاه ام البنین:

از نظر خود شما مهم‌ترین فعالیت پایگاه شما که باعث انتخاب پایگاه و شخص شما به عنوان فرمانده نمونه شد چه بود؟
ما در پایگاه ام البنین در هر زمینه‌ای فعالیت داریم که مهمترین آن‌ها از نظر بنده اشتغال زایی برای ۸۰ نفر از بسیجیان، حمایت ماهیانه مبلغ ۶۵ میلیون تومانی از ۱۲۰ خانواده بی بضاعت و انتشار فصلنامه علمی توسط خود بسیجیان است.

بفرمایید اشتغال زایی در چه زمینه‌ای است و نحوه فعالیت شاغلان چگونه است؟

در ابتدا بنده سه دستگاه چرخ خیاطی داشتم که دو دستگاه چرخ خیاطی هم از طرف سپاه به پایگاه ما اهدا شد با اجاره محلی مناسب، زنان سرپرست خانواده در آنجا خیاطی کرده و محصولات تولیدی را در اختیار فروشنده‌های بسیجی بی‌بضاعت برای فروش قرار می‌دهیم که سود عاید شده هم صرف مسجد و هم صرف نیازمندان می‌شود.

سلام بر فرمانده‌ای که عاشق مردم است

فرمودید از ۱۲۰ خانواده ماهیانه حمایت ۶۵ میلیونی دارید. این خانواده‌ها حمایت شما را نقدی دریافت می‌کنند یا غیر نقدی؟

تقریبا به هر دو صورت کمک‌های غیر نقدی به صورت ماهانه در یک بسته از اقلام ضروری مصرف خانوار تهیه و بسته‌بندی شده و در اختیارشان قرار می‌گیرد.

سلام بر فرمانده‌ای که عاشق مردم است

جذب کمک از خیرین خارج از کشور

هزینه این حمایت‌ها و فعالیت‌ها از کجا تامین می‌شود؟

کمک‌های مردمی که الحمدالله تا به حال بخش اعظم هزینه‌ها را تامین کرده و نیز کمک‌های نقدی از خارج از کشور توسط افرادی که به فعالیت‌های ما واقف هستند و به بنده و مجموعه جهادی ما اعتماد دارند.

لطفاً ما را با سایر فعالیت‌های بسیجیان پایگاه خود مطلع کنید؟

در این پایگاه کلاس‌های مختلف برگزار می‌شود میز خدمت توسط دکترین حاذق شهر اجرا می‌شود و نیز تاسیس پیش دبستانی در طبقه بالای مسجد را داشتم که با توجه به نیاز محله بنده یک قطعه زمین شخصی خود را فروخته و یک باب کلاس پیش دبستانی و یک باب سرویس بهداشتی برای رفاه حال مراجعین در طبقه فوقانی مسجد احداث کردیم.

سلام بر فرمانده‌ای که عاشق مردم است

میز خدمت چه نوع خدماتی به بسیجیان محله ارائه می‌دهد؟

ما روزانه ۲۰ مشاوره در زمینه‌های مختلف انجام می‌دهیم که در صورت نیاز به مشاوره تخصصی‌تر با حضور هفتگی خانم دکتر واشقیان به صورت رایگان در این محل انجام می‌شود؛ و نیز ویزیت رایگان توسط متخصص گوش و حلق و بینی آقای دکتر ایرج کاریزی انجام می‌شود.

در مورد فصلنامه آموزشی علمی بفرمایید که مطالب آن توسط چه کسانی جمع آوری و در چه محدوده‌ای توزیع می‌شود؟

مطالب فصلنامه علمی آموزشی سیمرغ هر سه ماه یکبار توسط گروهی از محققین و صاحب نظران بسیجی پایگاه ام البنین جمع آوری و به مرحله چاپی رسد. سپس تعدادی فصلنامه به صورت چاپ کاغذی توضیح می‌شود حتی برای سپاه هم می‌فرستم، و تعداد عمده‌ای از فصلنامه برای صرفه‌جویی در مصرف کاغذ به صورت توزیع در بستر مجازی به مخاطبین خارج از کشور مثل کشور کانادا، ارسال می‌شود این فصلنامه سیمرغ به صورت مجازی و چاپ کاغذی جمعاً در ۱۰ هزار نسخه طی یک فصل در اختیار مخاطبین بسیجی و غیر بسیجی قرار می‌گیرد.

 

نقش حمایت خانواده

خانم بنیادی نقش خانواده‌تان و علی الخصوص همسرتان در پیشبرد اهداف شما چه بوده است؟

همراهی خانواده قطعاً پشتیبان بنده بوده است؛ ما خانواده فرهنگی هستیم و همسر بنده دبیر آموزش و پرورش بوده است. حمایت واقعی ایشان بوده که بنده به این حد از فعالیت و خدمت رسانی به بسیجیان نائل شده‌ام.

شما فرزند هم دارید؟

بله الحمدلله مادر سه فرزند موفق هستم.

پس در جهاد فرزندآوری هم پیش گام بوده اید؟

بله الحمدلله

فعالیت‌های گسترده اجتماعی شما مانع تربیت والای فرزندان و نقش مادریتان نبود؟

خیر با برنامه ریزی و حتی سهیم نمودن فرزندان در این فعالیت‌های خداپسندانه در رشد و کمال انسانی در وجودشان سعی نمودم_پسرم دکتر داروساز، دخترانم هم تحصیلات کارشناسی ارشد دارند؛ و به حمدالله توانستم فرزندانی نخبه به جامعه تحویل دهم.

خانم بنیادی شما از چند سالگی و با چه انگیزه‌ای وارد تشکیلات بسیج شدید؟

بنده از همان اوایل شروع جنگ تحمیلی، در سن ۲۰ سالگی و با وجود یک کودک با وقف منزل و باز نمودن درب خانه خود برای انجام انواع فعالیت‌های خدمت رسانی به رزمندگان دفاع مقدس در پشت جبهه‌های جنگ، در واقع ادامه/ خود و خانواده‌ام را بیمه انقلاب و قرآن نمودم.

این همه تلاش و کوشش خستگی ناپذیر از کجا آمده است؟

بنده عاشق مردم و خدمت رسانی به مردم هستم، حتی جذب دختران و زنان کم حجاب و تاثیرات غیر مستقیم روی عقاید و حجاب آن‌ها که باعث می‌شود که آنان خودجوش در طی دو ماه بعد از ورودشان به پایگاه ام البنین حجاب اسلامی انتخاب کنند را مرهون همین محبت و عشقی که در سینه نسبت به خلق الله دارم می‌دانم.

تا جایی که دختران و کودکان و بانوان بسیجی مرا «مامان» صدا می‌کنند و اینکه مرا صرفا به عنوان فرمانده تلقی نمی‌کنند، برایم بسیار رضایت بخش است، زیرا در بسیاری از موارد جواب محبتم را از آنان دریافت می‌کنم.

از اینکه در مصاحبه با خبرنگار بسیج شرکت کردید و با مشغله فراوان به سوالات بنده جواب دادید از شما بسیار ممنونم.

انتهای پیام/ ل. عابدینی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار