خبرهای داغ:
طهوری خبر داد

جذب ۱۰۰۰ نخبه در وزارت کشور/ نخبگان و فعالان حوزه دانش بنیان‌ها باید مساله محور باشند

همدان- مشاور وزیرکشور در امور فناوری گفت: نخبگان و فعالان ما در حوزه دانش بنیان‌ها باید مساله محور باشند و مشکلات جامعه را رصد کنند و برای آنها راهکار در نظر بگیرند.
کد خبر: ۹۵۴۹۰۷۴
|
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمیدرضا طهوری در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان همدان که در سالن جلسات شهدای استانداری همدان اظهار کرد: ۵ هزار نفر نخبه قرار است جذب دستگاه‌های دولتی شوند که از این تعداد یک هزار نفر نخبه در وزارت کشور، کارهای آن در حال انجام است که یک تقویت استعداد در بدنه دولت انجام می‌شود.

وی افزود: نخبگان و فعالان ما در حوزه دانش بنیان‌ها باید مساله محور باشند و مشکلات جامعه را رصد کنند و برای آنها راهکار در نظر بگیرند.

مشاور وزیرکشور در امور فناوری با بیان اینکه ماموریت‌گرایی در همه دنیا وجود دارد، گفت: اگر نتوانیم مساله کمبود آب را حل کنیم به طور قطع مشکلات بیشتری در اثر خشکسالی به وجود می‌آید که باید راهکارهای مفیدی ارائه دهیم تا از این امر مقداری جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه باید از کشاورزانی که طی سال‌های گذشته موفق عمل کردند و توانسته‌اند محصولات بیشتری برداشت کنند الگوگیری کرد، افزود: بهره‌وری در مصرف آب مهم‌ترین وظیفه ما است که باید انجام دهیم و متخصصین و سرمایه‌گذاران باید روی این موضوع کار کنند.

طهوری تاکید کرد: بازارسازی و بازاریابی برای شرکت‌های دانش بنیان بسیار ضروری است؛ بنابراین جهش تولید برای بازارسازی امری ضروری است و دانش بنیان‌ها باید به شرکت‌های بزرگ و صنایع بزرگ مرتبط شوند تا بتوانند به موفقیت‌های بیشتری دست یابند.

وی بیان کرد: بنابراین کار پارک علم و فناوری و غیره علاوه بر کمک به شکل‌گیری دانش بنیان‌ها، کمک به بازاردهی و کمک به صنایع بزرگ است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف اقتصاد بنیان در همدان ۱۰ مساله تعریف و تدوین شده است، اظهار کرد: ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی همدان برای پیشبرد طرح های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

سیدمجتبی حسینی با بیان اینکه به دانشگاه‌های استان ۵۴ طرح دانش بنیان عرضه شده تا روی آنها پژوهش انجام دهند، ابراز کرد: سه خانه خلاق با هدف کمک به دانش بنیان‌ها در همدان راه‌اندازی شده است و حدود ۲۰ میلیارد ریال برای ایجاد کارخانه نوآوری مصوب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار