خبرهای داغ:
نیکبخت در تویسرکان:

نیازی به واردات گندم در سال جاری نداریم

همدان-وزیر جهاد کشاورزی تویسرکان با بیان اینکه در سال جاری نیازی برای واردات گندم نداریم، گفت: در سال زراعی ۱۴۰۱تا ۱۴۰۲ تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۰۵ تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.
کد خبر: ۹۵۳۸۶۷۱
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدعلی نیکبخت در جمع خبرنگاران در شهرستان تویسرکان با بیان اینکه در سال جاری نیازی برای واردات گندم نداریم، اظهار کرد: در سال زراعی ۱۴۰۱تا ۱۴۰۲ تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۰۵ تن گندم از کشاورزان خریداری شده است که با این میزان نان امسال کشور به صورت ۱۰۰ درصد تأمین شده است و نیازی به واردات گندم برای تامین نان وجود ندارد.

وی افزود: تلاش داریم در سطح کشور با برنامه پایداری خودکفایی را ادامه دهیم تا در شرایط اقلیمی نامتعادل و کمبود نزولات آسمانی دچار بحران نشویم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر در کشور ۲ میلیون هکتار سطح زیر کشت آبی داریم که تلاش می‌کنیم با افزایش بهره‌وری و کشاورزی دانش بنیان سطح عملکرد را بالا برده تا گرفتار تنش‌های آبی نشویم و اگر برنامه نداشته باشیم با شرایط خاص جهانی و کاهش نزولات کشور بدون برنامه با چالش جدی مواجه خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای مراتع با تاکید، توصیه و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب اسلامی و همکاری بسیار خوب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم از این بستر بهره‌برداری کامل را داشته باشیم.

نیکبخت با بیان اینکه امسال با برنامه‌ریزی مناسب در تامین نهاده دامی به خوبی مدیریت شده است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی صورت گرفته برابر نیاز کشور درسطح مورد نیاز کشاورزی نهاده‌های بذر و کود و سم تهیه و تامین شده است و جای هیچگونه نگرانی دراین خصوص نیست.

وی  با بیان اینکه ۷۰ درصد مطالبات کشاورزان از محل خرید گندم پرداخت شده است، گفت: مطالبات کشاورزان در بحث خرید گندم ۱۵۴.۵ هزار میلیارد تومان است که تا امروز بیش ۱۱۰ هزار میلیارد تومان معادل ۷۰ درصد آن پرداخت شده است و مابقی مطالبات نیز  بر اساس دستور رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه تا اول مهر ماه پرداخت خواهد شد و ما به عنوان متولی کار موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات