خبرهای داغ:
حسینی تأکید کرد

لزوم احصا فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان و تهیه سندی جامع

همدان-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان فارغ از داخلی و خارجی احصا و سند جامعی  تهیه شود تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.
کد خبر: ۹۵۳۷۱۹۱
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدمحمد حسینی در جلسه ایجاد اطلس واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری که به صورت وبینار با معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و مسئولین سایر استان‌ها در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: ۹ دستگاه اجرایی استان ۱۰۶ لایه اولویت سرمایه‌گذاری را احصا کرده‌اند و ۸۶ لایه در سامانه اطلاعات مکانی sdi کشور بارگذاری شده که مستلزم بارگذاری پروژه‌های سرمایه‌گذاری هستند.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت ۶۱ لایه، جهاد کشاورزی ۸ لایه، میراث‌فرهنگی ۷ لایه، شهرداری یک لایه و محیط زیست ۲۰ لایه بارگذاری کرده‌اند، افزود: راه و شهرسازی ۳ لایه بارگذاری کرده و یک لایه هنوز بارگذاری نشده، آب منطقه‌ای ۳ لایه بارگذاری کرده که ۱۴ لایه دیگر هنوز بارگذاری نشده و سازمان صمت یک لایه بارگذاری کرده که در این سازمان نیز ۲ لایه دارای اهمیت داریم که هنوز بارگذاری نشده که امروز مکلف شدند آن‌ها را با قید فوریت انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان دلیل کندی بارگذاری لایه‌ها مانند لایه معادن سازمان صمت و لایه سدها در آب منطقه‌ای را مجوزهای امنیتی مانند مجوز گواهینامه افتا دانست و ابراز کرد: استان همدان آمادگی این را دارند که این موضوع را به عنوان استان پایلوت پیگیری کند تا این مشکل حل شود.

وی عنوان کرد: ۱۰۶ لایه بارگذاری شده و با بارگذاری ۱۹ لایه دیگر می‌توانیم بگوییم لایه‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری استان تکمیل است و ما می‌توانیم از این سامانه برای تسریع در فرایند سرمایه‌گذاری استفاده بهینه داشته باشیم.

حسینی با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها مکلف هستند تا پایان شهریور ماه لایه‌های اطلاعاتی خود را به ویژه  ۷۲ لایه از منظر سرمایه‌گذاری که برای ما حائز اهمیت است در سامانه sdi بارگذاری کنند، مطرح کرد: اطلاعات لایه‌های حائز اهمیت تا پایان آبان ماه در سامانه gis استان بارگذاری شود.

وی با اشاره به اینکه با راه اندازی سامانه gis در استعلام‌های ۱۸ گانه سرمایه‌گذاری تسهیل ایجاد می‌کند، گفت: جلسه ستاد سرمایه‌گذاری تا پایان هفته با حضور ۲۴ دستگاهی که مکلف هستند لایه بارگذاری کنند و سایر دستگاهی که در  استعلام‌های ۱۸گانه دخیل هستند برگزار گردد‌ و برای ایجاد کیف سرمایه‌گذاری که فرصت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران است تصمیم‌گیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان فارغ از داخلی و خارجی احصا شود، ابراز کرد: سند جامعی باید تهیه شود تا فرصت‌های جامع و کامل سرمایه‌گذاری در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه با تکمیل این سند از هدر رفت بیت المال، زمان و از دست دادن سرمایه‌گذار جلوگیری خواهد شد، خاطرنشان کرد: با استفاده از سامانه‌ها فرایند اخذ استعلام ۱۷گانه که در حال حاضر دو طی سال انجام می شود به کمتر ۲۰ روز می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار