خبرهای داغ:
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین؛
 باغبانها یکی از مهمترین نیازهای امروز مساجد را جوان سازی نیروها عنوان کرد و گفت: جوان سازی نیروهای فعال در مسجد و باز بودن درب مساجد در ساعات مختلف روز، راهکار احیای کارکردهای مسجد است.
کد خبر: ۹۵۴۶۲۹۸
|
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

 

قزوین_ محمدحسین باغبانها مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج به مناسبت ۱۹ مهر سالروز فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون کانون های مساجد گفت: مقام معظم رهبری در اوایل دهه 90 در سفر به خراسان شمالی تأکید فرمودند کانون های مساجد را فراموش نکنید و این کانون ها در همکاری با بسیج و امام جماعت نقش آفرینی خود را در مساجد داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود تأکید کردند؛ خود را به سلاح معرفت و استدلال مجهز کنید و سپس بروید در این کانون ها با جوانی که ممکن است ظاهر و پوشش متفاوتی داشته باشد، صحبت کنید و او را درون فضای مسجد جذب کرده و همراهش شوید.

وی عنوان کرد: کانون های مساجد در دهه ۸۰ به صورت جدی توسعه یافت و تعداد آن بیشتر شد و در این برهه شاهد رشد کمی و تجهیز کانون ها بودیم، در دهه ۹۰ توجه به کانون ها کمتر شد و رهبر معظم انقلاب هم در اوایل دهه ۹۰ به خوبی این امر را متذکر شدند و با وجود تذکری که داده شد، در دهه ۹۰ بیشتر از اینکه شاهد رشد کیفی کانون ها باشیم شاهد رشد کمی آنها بودیم.

باغبانها اعلام کرد: اینکه مقام معظم رهبری اشاره دارند خود را به سلاح معرفت و استدلال مجهز کنید و سپس در کانون های مساجد نقش آفرین باشید، توصیه کیفی است و از همین رو نیاز داریم به کانون های مساجد از نظر کیفی بپردازیم و هیچ کیفیتی بدون کمیت رخ نمی دهد و به طور مطمئن، تعداد بیشتر کانون های مساجد باعث کیفیت و رشد بیشتر آنها هم می شود. 

لازمه تحقق شعار «نهضت بازگشت به مسجد» نگاه ویژه به مساجد است

وی توضیح داد: البته بعد از فرمایشات رهبری متأسفانه شاهد این بودیم، روال کانون ها به گونه ای پیش رفت که پشتیبانی و حمایت از کانون ها کمتر شد و بودجه های اختصاص یافته برای کانون های مساجد در سطح کشور کم و جزئی بود تا اواخر دهه 90، البته از سال 1400 با شعار «نهضت بازگشت به مساجد» ما شاهد هستیم نگاه ویژه تری به مساجد می شود البته سرعت این امر بسیار کم است که ان شاالله این مهم تسریع یافته و شاهد رونق گرفتن کانون های مساجد به لحاظ کمی و کیفی باشیم.

وی تصریح کرد: نکته دیگری که حضرت آقا در خصوص کانون های مساجد اشاره می کنند، این است که می فرمایند با روی خوش ارتباط داشته و مدارا کنید، ممکن است جوانی که مخاطب شما باشد، ظاهری زننده داشته باشد و این ایرادی ندارد و اینجا نقش کانون های مساجد تعیین کننده بوده و نیاز است کانون های مساجد با نگاه جامع، طوری برخورد کنند همه افراد جامعه به خصوص جوانان مخاطب آنها قرار گیرند و اینگونه نباشد فقط بخواهیم روی جوانان مذهبی در فضای مسجد کار کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تأکید کرد: مسجد باید انسان ساز باشد و این انسان ساز بودن با روی خوش نشان دادن و استدلال و معرفت، می تواند اثرگذار باشد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها