استاد دانشگاه گفت: امروزه نیاز داریم تا هرچه بیشتر جنبه‌های قیام امام حسین (ع) واکاوی و تبیین شود.
کد خبر: ۹۵۴۵۵۷۳
|
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حشمت‌الله قنبری استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام روز شنبه در آیین تجلیل از موکب‌داران ایلام واقع در مصلی شهر ایلام گفت: امروزه نیاز داریم تا هرچه بیشتر جنبه‌های قیام امام حسین (ع) واکاوی و تبیین شود.

 

 

 

وی افزود: در روی زمین جنگ‌هایی انجام شده که گاهی اوقات تا بیش از هزاران نفر کشته داده و برای آن‌ها یک یادبود برگزار شد؛ اما حادثه کربلا ماندگار شد؛ چون قیام امام حسین (ع) یک نقطه عطف در تاریخ است.

 

 

 

قنبری در ادامه گفت: امام حسین همه معیارها را عوض کرده و در میان شهدای کربلا از همه اقشار جامعه از پیر گرفته تا کودک حضور دارند؛ وقتی هر چیزی که به کربلا می‌رسد همه چیز عوض می‌شود؛ چون هر کسی به امام حسین (ع) می‌رسد راه ایشان را در پیش می‌گیرد.

 

وی یادآور شد: به شهدای کربلا به‌جای نفر «تن» می‌گویند؛ چون امام حسین (ع) خواستار تن بود؛ یعنی کسی که با تمام وجود رهرو ولایت و ایشان باشد.

 

 

 

استاد دانشگاه بیان داشت: امروز جامانده نداریم و هر کس برای اربعین خدمت‌رسانی می‌کند در صف یاران امام حسین (ع) است.

 

 

 

وی بیان داشت: راه روشن پیشروی ما راه حضرت زینب کبری (س) و امام حسین (ع) است و برای دستیابی به سعادت اخروی باید رهروی امامان معصوم باشیم.

 

 

 

قنبری یادآور شد: اربعین هویتی پیدا کرده که در کل خلقت بی‌نظیر است و یک هویت جدید و برخواسته از نهضت عاشورا است.

 

 

 

پژوهشگر تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: موکب داران تحت فرماندهی حضرت زینب (س) هستند روزگاری این‌قدر بیرق‌ها بالا می‌روند که دولت‌ها به خاک‌پای این بانوی بزرگ می‌افتند.

 

 

 

وی در ادامه گفت: حضرت زینب (س) با نقشی که در عاشورا داشتند و تبیینی که انجام دادند، تمام سلطه نظام سلطه را به زیر سؤال بردند.

 

 

 

قنبری عنوان کرد: نظام سلطه از اربعین به‌عنوان «افعی شیعه» یاد می‌کند؛ چون اربعین تمدن‌ساز است و انقلاب ما و عزت ما در پرتو اربعین است 

 

 وی تصریح کرد: نباید از اربعین به‌عنوان یک پیاده‌روی ساده یادکرد بلکه اربعین یک راهپیمایی بزرگ و تمدن‌ساز در خط امام حسین (ع) است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار