امام‌جمعه ایلام؛

ضرورت تقویت رویکردهای فرهنگی اربعین

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: نقش اربعین در زمینه‌سازی ظهور مهم است و یک رویکرد فرهنگی در اربعین نیاز است و تمام امکانات برای کارهای فرهنگی به گرفته شده تا این خلأ پر شود.
کد خبر: ۹۵۴۵۵۶۷
|
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام اله‌نور کریمی تبار نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام در مراسم تجلیل از موکب داران در مصلی شهر ایلام گفت: به برکت زیارت اربعین و امام حسین (ع) توجه زیادی به عمران و آبادانی ایلام شده است و امیدواریم آبادانی و توسعه زیرساخت‌ها ادامه داشته باشد.

 

وی افزود: در این مقطع که استکبار بر ملت‌ها سیطره یافته، توجه جهانیان با اربعین جلب شده و در دنیای مادی‌گرا چنین همایش بزرگی انسان‌ها را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. 

 

کریمی تبار در ادامه گفت: اربعین فرصتی برای تمدن‌سازی و ظهور منجی است، در سال‌های گذشته تأمین غذا و اسکان زائران مدنظر بود؛ اما این دغدغه باید بیشتر از این شود و روی مسائل دیگری هم باید اقداماتی صورت گیرد.

 

وی بیان داشت: نقش اربعین در زمینه‌سازی ظهور مهم است و یک رویکرد فرهنگی در اربعین نیاز است و تمام امکانات برای کارهای فرهنگی به گرفته شده تا این خلأ پر شود.

 

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: موکب‌ها و محل عبور زائرین باید مظهر امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باشد امسال حرکت خوبی آغاز شد؛ ولی کافی نبود.

 

وی یادآور شد: موکب‌دار هم خودش باید فرایض دینی را انجام داده و این فرائض را به دیگران هم انتقال دهد.

 

کریمی‌تبار گفت: باید تلاش کنیم تا از فرصت اربعین برای اصلاح جامعه استفاده کنیم؛ مسئولین باید برای بحث‌های فرهنگی برنامه‌ریزی کرده و بودجه فرهنگی گذاشته شود؛ اما به این مقوله کمتر توجه شده است.

 

وی در ادامه گفت: همان‌طور که در اربعین تکلیف داریم در طول سال باید تکلیف داشته باشیم و نگذاریم عده‌ای دستاوردهای انقلاب را به مخاطره بیندازند.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: بعد مردمی‌بودن اربعین باید تقویت شود و باید اقدامات بیشتری روی آن صورت گیرد

ارسال نظرات
آخرین اخبار