خبرهای داغ:

وحدت عامل اصلی ناکامی دشمنان در برابر مسلمانان است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، وحدت را عامل اصلی ناکامی دشمنان در برابر مسلمانان دانست و گفت: در طول هزار و ۴۰۰ سال دشمن به فکر انواع نقشه علیه مسلمانان بوده اما موفق نشده‌اند چرا که مسلمانان پشتوانه دین و وحدت دارند.
کد خبر: ۹۵۴۳۵۸۰
|
۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در مسجد جامع پاوه با گرامیداشت ۱۲ ربیع الاول و آغاز جشن‌های هفته وحدت، آگاهی و بصیرت نسل جوان را موجب تقویت دین اسلام دانست و افزود: دین مبین اسلام به دلیل جاذبه‌ای که دارد توانسته جوانان بسیاری را در ممالک غیراسلامی به خود جذب کند.

وی جوانان را در ردیف اول هجمه دشمنان دانست و گفت: دشمن به دنبال خالی کردن اذهان نسل جوان ما برای رسیدن به اهدافش است اما بصیرت و آگاهی این نسل مانع تحقق اهداف شوم آنها شده است.

او به ابتکار امام راحل در نامگذاری هفته وحدت اشاره و تاکید کرد برای تقویت و اقتدار هرچه بیشتر دین اسلام باید این وحدت را که امام بنیان نهاده حفظ و تقویت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه سخنانش اسلام را دین منطق و دارای پشتوانه فکری دانست و گفت: دین اسلام با این پشتوانه فکری و منطق هیچ‌گاه شکست نمی‌خورد و امروز می‌بینیم افراد و گروه‌هایی مانند داعش که علیه اسلام به پا خواسته‌اند نابود شدند.

آیت الله علما با بیان اینکه دنیا امروز روی دین اسلام حساب ویژه‌ای باز کرده است، افزود: دلیل دشمنی با اسلام هم میزان نفوذ و تاثیرگذاری آن به واسطه منطقی بودن و پشتوانه فکری داشتن این دین الهی است.

امام جمعه کرمانشاه در بخش پایانی سخنانش پیامبر (ص) را الگو و اسوه همه انسان ها دانست و تاکید کرد که ما باید از این شخصیت بزرگوار اسلام الگو بگیریم.

آیت الله علما از ماموستا مُلا قادر قادری امام جمعه پاوه نیز برای برگزاری این مراسم قدردانی کرد و افزود: ماموستا قادری چون پشتوانه دین دارد امروز توانسته که این مراسم را برگزار کند و علمای استان کرمانشاه، کردستان و عراق را دعوت کند.

به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.

به روایت اهل سنت ۱۲ ربیع‌الاول ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و به روایت اهل تشییع ۱۷ ربیع‌الاول سالروز ولادت نبی مکرم اسلام است که حضرت امام (ره) این فاصله یک هفته‌ای را به نام هفته وحدت نامگذاری کرده است.

به گفته مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه ۱۲ برنامه در هفته وحدت امسال در استان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام حجت‌الله فاضلی برنامه اصلی این هفته را برگزاری سی و یکمین همایش بزرگ وحدت با عنوان «پیامبر اعظم (ص)، قرآن و اهل بیت (ع)» در استان ذکر کرد و افزود: این برنامه با حضور ۶۰۰ تن از علمای اهل تسنن و تشییع، اساتید دانشگاهی، فرهنگیان، مسئولان، معتمدان و بانوان روز چهارشنبه (۲۲ آبان) ساعت ۹ صبح در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار