خبرهای داغ:
امام جمعه پاوه:

امام جمعه پاوه: وحدت باعث شده فریب دشمنان را نخوریم

امام جمعه پاوه گفت: در طول ۴۰ سال پس از انقلاب، با توطئه‌های دشمنان، ما اهل سنت را علیه اهل تشیع تحریک کرده‌اند اما این وحدت ما باعث شده که فریب دشمنان را نخوریم.
کد خبر: ۹۵۴۳۵۷۹
|
۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ماموستا مُلا قادر قادری در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در مسجد جامع پاوه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و استاندار، با گرامیداشت ۱۲ ربیع الاول و آغاز جشن های هفته وحدت، برگزاری مراسم جشن میلاد پیامبر اعظم (ص) را مانع بزرگی در راستای تحقق اهداف دشمن دانست و افزود: باید نمونه و مشابه این گونه برنامه ها بیشتر باشد.

او با بیان اینکه مسلمانان اهل سنت در کشورمان در ۱۳ استان و مرزها سکونت دارند، جمعیت آنان را یک هشتم جمعیت کشور دانست و گفت: جمعیت شافعی مذهب از سایر مذاهب بیشتر است.

به گفته او، اکنون ۱۷ هزار مسجد و یک هزار مدرسه علوم دینی اهل سنت در ایران فعال است.

امام جمعه پاوه در بخش دیگری از سخنان خود حضرت محمد (ص) آخرین فرستاده پروردگار را منجی عالم بشریت دانست و با استناد به احادیثی، گفت: شایسته است که ما رویدادهای مربوط به این منجی و مصلح شامل ولادت، بعثت، هجرت و وفات را باشکوه برگزار کنیم.

ماموستا قادری با بیان اینکه امروز شاهد هجمه‌هایی به دین مبین اسلام و آخرین پیامبر الهی هستیم، پاسداری از دین را وظیفه همه مسلمانان دانست و تصریح کرد که برگزاری جشن میلاد پیامبر (ص) دفاع از پیامبر است.

یکی از روحانیون اهل سنت کردستان عراق نیز در این مراسم با گرامیداشت میلاد پیامبر (ص) و قدردانی از برگزاری چنین مراسمی، گفت: برگزاری مراسم به تنهایی کافی نیست و باید ما راه و سنت حضرت محمد (ص) را ادامه دهیم.

ماموستا فریدون عبدالرحمن، پیامبر اکرم (ص) را چراغ هدایت بشر از جهل و نادانی دانست و افزود: بر همه مسلمانان واجب است که راه و سنت آن بزرگوار را برای سعادت دنیا و آخرت ادامه دهند.

به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.

به روایت اهل سنت ۱۲ ربیع‌الاول ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و به روایت اهل تشییع ۱۷ ربیع‌الاول سالروز ولادت نبی مکرم اسلام است که حضرت امام (ره) این فاصله یک هفته‌ای را به نام هفته وحدت نامگذاری کرده است.

به گفته مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه ۱۲ برنامه در هفته وحدت امسال در استان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام حجت‌الله فاضلی برنامه اصلی این هفته را برگزاری سی و یکمین همایش بزرگ وحدت با عنوان «پیامبر اعظم (ص)، قرآن و اهل بیت (ع)» در استان ذکر کرد و افزود: این برنامه با حضور ۶۰۰ تن از علمای اهل تسنن و تشییع، اساتید دانشگاهی، فرهنگیان، مسئولان، معتمدان و بانوان روز چهارشنبه (۲۲ آبان) ساعت ۹ صبح در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار