نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر

در تاریخ اسلام هیچ امامی به اندازه امام حسن عسکری مظلوم نبوده است

حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در تاریخ اهل بیت هیچ امامی به اندازه امام حسن عسکری (ع) مظلوم نبوده است.
کد خبر: ۹۵۴۱۵۴۷
|
۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

در تاریخ اسلام هیچ امامی به اندازه امام حسن عسکری مظلوم نبوده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی ؛حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در تاریخ اهل بیت هیچ امامی به اندازه امام حسن عسکری (ع) مظلوم نبوده است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس، شهادت امام حسن عسکری (ع) و یادواره ۱۴ شهید پایگاه شهید بهشتی شهر خورموج از حضور پرشور مردم و مسئولان در این مراسم تقدیر کرد و اظهار داشت: تنها سوگواره ای که امام معصوم صاحب عزا است همین مراسم است، عزا ساحت امام حسن عسکری (ع) است و این جلسه خیلی نورانی و پر معنا است.

وی افزود: در تاریخ اهل بیت هیچ امامی به اندازه امام حسن عسکری (ع) مظلوم نبوده است.

صفایی بوشهری ادامه داد: بعد از جنگ بین معاویه و امام حسن مجتبی (ع) که منجر به صلح شد و حکومت موقت معاویه و بعد از آن بزرگان اسلام نشستند و فردی دیگر انتخاب کردند برای خلافت و یزید را به عنوان جانشین انتخاب کردند فضای جهان اسلام به هم ریخت.

وی بیان کرد: از یک طرف شخص یزید فردی منحرف طوری که غیر مسلمان مشاور او بود و مشروب خواری را رسماً اعلام می‌کرد.

وی بیان داشت: آن قدر مردم مدینه را کشتند که جوی خون به راه انداختند، جهان اسلام که ملتهب شد.

وی تصریح کرد: وقتی امامت به امام حسن عسکری (ع) رسید ۶ سال امامت کردند ۲۸ سالگی به شهادت رساندند و تنها امامی که هیچ مسافرتی از مدینه نرفت جز سامرا که در آن تبعید شد و حج هم نرفت و غریب و مظلوم بود.

صفایی بوشهری ادامه داد: در این شرایط سخت هم امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) اینها با جهان تشیع ارتباط برقرار می‌کردند و هدایت می‌کردند و فضا را برای تولد حضرت قائم آل محمد آماده کردند.

وی اضافه کرد: برخی از یاران نزدیک که می‌توانستند از این حلقه حفاظتی عبور و خود را را به امام برسانند امام می‌گفت که این امام آینده شما است و حضرت شرایط را برای امام زمان (عج) آماده می‌کرد.

وی با بیان اینکه حضرت فرمودند این ولایت امام زمان (عج) خارق العاده بود گفت: دشمنان امام را مسموم و به شهادت رساندند در حالی که امام زمان تنها پنج سال بیشتر سن نداشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار