خبرهای داغ:
کاویار خبر داد

گذشت اولیاء دم پس از ۵ سال در اسدآباد

همدان-دادستان اسدآباد از سازش در پرونده قتل با گذشت اولیاء دم پس از پنج سال خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۶۱۲۱
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹

امید کاویار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد با بیان اینکه از ابتدای محرم تاکنون سه فقره پرونده قتل در شهرستان ختم به سازش شده است، اظهار کرد: در سومین پرونده، اولیای دم به حرمت سیدالشهداء (ع) و بابت طفل هشت ساله محکوم علیه، از حق خود گذشتند.

وی گفت: بخشش و گذشت موضوعی است که در آموزه‌های دینی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بارها به آن اشاره شده و این خصلت خداپسندانه در حسنین (ع) جلوه‌ای ویژه یافته است‌.

دادستان اسدآباد عنوان کرد: در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان به همت این دادستانی در پنجمین جلسه برای سازش در پرونده قتلی در اسدآباد، خوشبختانه پیگیری ها به ثمر نشست و خانواده مقتول به احترام و تکریم جایگاه امام حسین (ع) و پویش مربوطه همچنین مصلحت طفل هشت ساله محکوم علیه، از حق خود گذشتند.

وی افزود: بدین ترتیب قاتل پس از پنج سال با رضایت و گذشت خانواده مقتول از قصاص و چوبه دار رهایی یافت.

کاویار از تلاش‌های صلح یاران مرتبط با کمیته معتذرین در سازش در این پرونده قدردانی کرد و گفت: بدین ترتیب از ابتدای محرم تاکنون با رایزنی های انجام گرفته، سه فقره پرونده قتل، ختم به سازش شده است.

وی تاکید کرد: هر قدم خیری که برای صلح در جامعه برداشته شود، فرهنگ نوع دوستی، گذشت و بخشش را هم بین مردم رواج می‌دهد و این سنت حسنه ای است که سیره امامان معصوم(ع) ما دنبال می کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار