مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ عملیاتی امام صادق (ع):

صلح امام حسن (ع) ناشی از ضعف بصیرت مردم بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ عملیاتی امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: صلح امام حسن مجتبی (ع) ناشی از ضعف بصیرت مردم بود.
کد خبر: ۹۵۳۵۸۲۹
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱

صلح امام حسن (ع) ناشی از ضعف بصیرت مردم بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر ، حجت‌الاسلام یعقوب یحیایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ عملیاتی امام صادق (ع) استان بوشهر در مراسم شهادت امام حسن مجتبی (ع)با اشاره به جایگاه آن امام، اظهار داشت‌: جایگاه حضرت را صحابه و یاران پیامبر(ص) به خوبی می‌دانستند به گونه‌ای که در مجلسی ابوذر به سمت حضرت رفته و بر دستان ایشان بوسه می‌زند که این کار اعتراض برخی را به دنبال دارد که ابوذر در جواب می‌گوید اگر آنچه من از شخصیت ایشان می‌دانم را شما می‌دانستید به کار من معترض نمی‌شدید.

 

وی عنوان داشت: پیامبر(ص) در بیانی رسا فرمودند که اگر عقلانیت را در یک شخصیتی مجسم کنیم فرزندم حسن(ع) تجسم عقلانیت است و این سخن حکایت از جایگاه بلند حضرت در سیره پیامبر(ص) دارد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ امام صادق (ع) استان بوشهر با بیان اینکه امام مجتبی(ع) در دوران خلافت حضرت علی(ع) کمک‌حال حضرت هستند، گفت: در جنگ جمل امیرالمؤمنین ایشان را به عنوان فردی که نیروهای مردمی را بسیج کند به میان مردم فرستادند و مطمئناً این فرد باید جایگاهی در میان مردم می‌داشت.

 

حجت‌الاسلام یحیایی ادامه داد: علم، شجاعت، خرد و جایگاه و محبوبیت مردمی امام حسن(ع) بسیار بالا بود و مورد اعتماد مردم بودند.

 

وی با اشاره به حضور جدی و شجاعانه امام مجتبی(ع) در جنگ صفین اضافه کرد: اقامه نماز جمعه در غیاب حضرت علی(ع) و حضور فعال در جنگ‌ها گوشه‌ای از جایگاه حضرت را نشان می‌دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم کوفه با میل خود به سراغ امام برای بیعت می‌روند و حضرت به عنوان خلیفه رقیبی نداشتند.

 

 

حجت‌الاسلام یحیایی تصریح کرد: امام با جمعیت شکننده کوفه آشنا بوده و می‌دانند که حامیان بر اساس مصالح سیاسی، اقتصادی و تاکتیکی حول امام جمع شده‌اند.

 

وی ادامه داد: حضرت در مجموع شرایط را به گونه‌ای دیدند که اگر جنگی رخ دهد افراد محدودی خواهند ماند و شیعیان مخلص بدون اینکه سودی نصیب جامعه اسلامی شود از بین خواهند رفت.

 

حجت‌الاسلام یحیایی تصریح کرد: حضرت ناچار به پذیرش صلح شدند و البته مفاد صلح به گونه‌ای بود که دست معاویه را در خیلی از کارها می‌بست و از برخی لحاظ یک نرمش قهرمانانه بود.

 

وی افزود: متأسفانه ضربه صلح زهری بود که ضعف ایمان، بصیرت و آگاهی مردم موجب آن شد.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه تیپ امام صادق (ع) اظهار داشت: همانطور که در زمان امام حسن (ع) دشمن با نیرنگ و دروغ وارد شد امروز نیز با نیرنگ بین مردم و مسؤولین فاصله می‌اندازند.

 

وی با بیان اینکه در عصر ارتباطات جنگ رسانه‌ای بسیار پررنگ است، گفت: اگر اعتماد بین مردم و مسؤولین از بین برود و شایعات حاکم شود دشمن سیاست‌های خود را اعمال می‌کند.

 

حجت‌الاسلام یحیایی خاطرنشان کرد: باید امامت امت خود را بشناسیم و مسیر را تعیین و بر اساس بصیرت تصمیم بگیریم.

 

پایان خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار