به مناسبت آغاز هفته دولت

نشست شهردار شهر اهرم با خبرنگاران تنگستان

مهندس پوررضا شهردار شهر اهرم در دیدار با خبرنگاران شهرستان تنگستان که به مناسبت هفته دولت برگزار شد گفت: سه پروژه عمران شهری درهفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۹۵۳۵۶۳۹
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان ،مهندس علیرضا پوررضا شهردار شهر اهرم در دیدار با خبرنگاران شهرستان تنگستان که به مناسبت آغاز هفته دولت در محل سالن اجتماعات این شهرداری برگزار شد گفت: خبرنگاران چشمان بینای هر شهر و دیاری هستند ولی بایست پتانسیل های بالاونقاط قوت دیار خود را رسانه ای کنند.
شهردار اهرم دراین نشست با اصحاب رسانه خبر داد: سه پروژه عمران‌شهری شامل چمن مصنوعی یازده‌نفره برکه، پارک کلات و اسفالت کوچه‌ها و معابر در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۵ پروژه عمرانی در سطح شهر اجرا شد، عنوان کرد: بودجه مصوب شورای شهر در سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان بود که حدود ۵۵ میلیارد تومان از محل‌های ارزش افزوده و آلایندگی و مابقی از درآمدهای شهرداری محقق شد.
پوررضا بیان کرد: در سال گذشته دو چمن مصنوعی با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس شهر احداث و یک چمن مصنوعی که زیرسازی آن در دوره قبل و در محوطه‌ی بیمارستان اهرم انجام شده بود، در دهه فجر گذشته تکمیل کردیم که در مجموع ۱۰ میلیارد اعتبار صرف آن شد. تکمیل چمن مصنوعی یازده نفره برکه نیز در همین هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.
شهردار اهرم اظهار داشت: در بحث مبلمان شهری، در سال گذشته قریب به ۱۰ هزار متر مربع از پیاده‌روهای سطح شهر مانند خیابان کنار اداره ورزش و جوانان و خیابان فرهادی، سنگ‌فرش شد که از دهه فجر سال گذشته تا به الان، حدود ۵ هزار متر مربع دیگر از معابر و پیاده‌روهای شهر سنگ‌فرش شده است.
وی‌ ضمن بیان اینکه در سال گذشته حدود پانصد میلیون تومان در راستای اصلاح نقاط حادثه‌خیز و اصلاح هندسی خیابان‌ها و معابر سطح شهر هزینه کردیم، گفت: با همکاری شورا از سال گذشته برای آسفالت کوچه‌ها و معابر خاکی برنامه‌ریزی کردیم؛ بعنوان مثال شهرک معروف به فرهنگیان در کنار سپاه تقریبا بطور کامل آسفالت شد و در این هفته د‌ولت مجموع پنج هکتار اجرای زیرسازی و آسفالت معابر برخی معابر و کوچه‌ها مانند خیابان آبیاری، که از اول انقلاب تا به الان خاکی بوده را به بهره‌برداری خواهیم رساند و مابقی کوچه‌ها ‌و معابر خاکی برای امسال در دستور کار قرار دارد.
علیرضاپوررضا با اشاره به اینکه شهر اهرم پتانسیل گردشگری بالایی دارد، خاطرنشان کرد: در همین راستا برای دو نقطه‌ی مهم گردشگری شهر برنامه‌‌ریزی شد که یک پارک در کنار قلعه کلات برای استفاده گردشگران احداث کردیم و برای نقطه‌ی اصلی شهر در حوزه گردشگری که آبگرم می‌باشد و در طول سال مسافران و گردشگران زیادی را به خود میبیند، با تمرکز و اعتبار بیشتری اقدام کردیم که در طول یک سال اخیر محوطه‌سازی، ایجاد فضای سیز و کاشت درخت، تامین آب این مکان، نصب وسایل بازی برای استفاده خانواده‌ها و ... انجام شده است.
علیرضا پوررضا ادامه داد: در راستای تکمیل شهرکی که مابین آبگرم و دانشگاه آزاد اسلامی و محل اجرای طرح مسکن ملی، در چند سال آتی ایجاد خواهد شد، احداث یک پارک ویژه بانوان به مساحت پنج هکتار در دستور کار قرار گرفته که طراحی آن در حال انجام است.
شهردار اهرم تصریح نمود: یکی از مشکلات شهر اهرم در فصل زمستان، مساله دفع آبهای سطحی‌ست که بعد از بارندگی در برخی نقاط شهر برای مردم مشکل‌ساز میشود. در همین راستا با استخدام یک مشاور و تدوین یک طرح از سال گذشته این نقاط شناسایی و برای سامان‌دهی آن‌ها اقدام کردیم و در حال حاضر نیز این طرح ادامه دارد و هم‌اکنون آخرین نقطه‌ی ان در مسیر آبگرم در حال انجام است.
وی اظهار کرد: با نظر شورا و مشاوره‌ با برخی افراد صاحب‌نظر، طرح ساماندهی سه ورودی‌ اصلی شهر در دستور کار قرار دادیم که هم‌اکنون عملیات اجرایی تعریض ورودی اهرم از سمت کلمه در حال انجام است و امیدواریم تا سال آینده کار دو ورودی دیگر نیز به انمام برسانیم.
علیرضا پوررضا بیان کرد: برای کمک به امنیت شهر، اجرای طرح پایش تصویری در دستور کار قرار گرفت که هم‌اکنون زیرسازی آن با اعتبار ۲ میلیارد تومان در حال انجام است و قرار است در چندین فاز، در بیش از ۳۰ نقطه‌ی شهر، دوربین‌های امنیتی نصب شود.
درپایان این مراسم از خبرنگاران و فعالان رسانه این شهرستان تجلیل بعمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار