حجت الاسلام علی اصغر هاشم پور؛

مسجد سخت افزار منحصربفرد دین است

عضو شورای تعالی مساجد استان کرمان گفت: مسجد سخت افزار منحصربفرد دین است که طراح آن خود خدا است، برگرداندن آن کارکرد همه جانبه ای که برای مسجد متصور بوده و سابقه و تجربه شیرین در توجه به کانون مسجد وظیفه ما است و صرفاً به اسم معبد به مسجد نگاه نکنیم.
کد خبر: ۹۵۳۴۷۳۸
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، حجت الاسلام علی اصغر هاشم پور؛ دوشنبه (۳۰ مرداد) در همایش تکریم روز جهانی مسجد که در حسینیه ثارالله و همزمان با اولین آیین ملی تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در مسجد مقدس جمکران؛ برگزار شد؛ گفت: قرابت بسیار نزدیکی میان مسجد و جهاد و مقاومت وجود دارد که این همایش با هر دو عنوان شکل گرفته است.

عضو شورای تعالی مساجد استان کرمان تاکید کرد:تکلیف مسلم ما ایستادن در این سنگر و نگاه خلاقانه و تحول آفرین و حفظ و ارتقا آن و تربیت یاران امام زمان است.


وی مسجد را سخت افزار منحصربفرد دین دانست که طراح آن خود خدا است و بیان کرد: برگرداندن آن کارکرد همه جانبه ای که برای مسجد متصور بوده و سابقه و تجربه شیرین در توجه به کانون مسجد وظیفه ما است و صرفاً به اسم معبد به مسجد نگاه نکنیم.

حجت الاسلام هاشم‌پور با بیان اينکه ما میوه شیرین این درخت را چشیدیم که سامان دادن همه امور در این مکان مقدس ما را به پیروزی می رساند؛ تصریح کرد: دفاع جانانه در هشت سال جنگ تحمیلی و کوتاه کردن دست دشمنان از این خاک و قاسم سلیمانی ها و مغفوری ها و همت ها و... محصول درخت تنومند مسجد هستند و رزمندگان خط مقدم از مسجد برخاستند.

وی اظهار کرد: متاسفانه ما منصفانه و شایسته و بایسته در خصوص مسجد عمل نکردیم و کم کم تبدیل به مجموعه هایی شد که شئونات آن را کاهش داده و برخی فعالیت ها را از مسجد خارج کردیم در حالیکه مسجد کانون جهاد و مقاومت است‌‌.


عضو شورای تعالی مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه اگر مساجد را رها کنیم، مصطفی صدرزاده‌ها کجا می توانند تربیت شوند؟ تاکید کرد: نگاه ما به مسجد، تکلیفی است زیرا مسجد سنگری است که اگر از دست رفت، سقوط حتمی است.بادامچی

ارسال نظرات
آخرین اخبار