خبرهای داغ:
مسگریان عنوان کرد

تخصیص ۱۲۵۰ میلیارد تومان بودجه به مباحث ترافیکی/ خبرنگاران خواسته‌های مردم را از مسئولین مطالبه کنند

همدان-رئیس شورای شهر همدان باتاکید بر اینکه یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه در مباحث ترافیکی تنظیم و برنامهریزی شده است، گفت: در حال پیگیری هستیم که امسال این کار را در بحث بازگشایی مسیرها انجام دهیم.
کد خبر: ۹۵۳۲۸۵۳
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
تخصیص ۱۲۵۰ میلیارد تومان بودجه به مباحث ترافیکی/ خبرنگاران خواسته‌های مردم را از مسئولین مطالبه کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمود مسگریان در نشست با اصحاب رسانه با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع)، این امام همام را الگویی برای خبرنگاران دانست و اظهار کرد: به فرموده امام سجاد (ع) بهترین گشاینده کار‌ها راستی و صداقت و بهترین پایان دهنده کار‌ها وفای به عهد است.

وی در تبیین اهمیت کار رسانه، رسالت خبرنگاران را روشنگری و آگاهی بخشی جامعه دانست و بیان کرد: روشنگری‌های امام سجاد (ع) موجب زنده ماندن اسلام و قیام عاشورا و شکست یزیدیان شد؛ بعد از واقعه کربلا امام سجاد (ع) رسالت پیام آوری و روشنگری را بر عهده داشت و در اماکن و صحنه‌های مختلف به خصوص در جلسات حکومتی که در کوفه و شام برگزار شد ضمن معرفی خود، بسیاری از حقایق را برای مردم بیان کرد و مردم را نسبت به حکومت جور یزید آگاه کردند که این امر موجب شد بسیاری از مردم نسبت به ظلمی که به آل الله شد، آگاه شده و متاثر شدند و از یزید و یزیدیان تبری جستند.

رئیس شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه امام سجاد (ع) با روشنگری و آگاهی‌بخشی تکمیل کننده راه امام حسین (ع) و حرکت انقلابی امام حسین (ع) بود، تصریح کرد: امام سجاد (ع) با روشنگری توانستند جامعه را بیدار و آگاهی‌بخشی کنند.

وی با اشاره به سیر تحول وسایل ارتباط بشر و آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی، بیان کرد: شیوه‌های رسانه در گذشته مثل امروز نبود و امروز علاوه بر تنوع بسیار، اطلاع رسانی و انتشار اخبار به سرعت انجام می‌پذیرد.

مسگریان با بیان اینکه خبرنگاران باید با تمسک به پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) وظایف بسیار ارزشمند و اصیل خود را به بهترین نحو انجام دهید، خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) پیام‌آوری است که پیام خداوند متعال را از جبرئیل برای انسان‌ها گرفته و سرزمین جاهلیت عربستان را با انوار قرآنی معطر و منور کرد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند، بر لزوم مطالبه‌گری خواسته‌های مردم از مسئولین توسط خبرنگاران تاکید و بیان کرد: خبرنگاران باید خواسته‌ها و مطالبه‌گری‌های مردم را به مسئولین انتقال دهند و علاوه بر آن رفع مشکلات مردم و  خواسته‌ها و توقعات مردم را از مسئولین مطالبه کنند و  از آن‌ها بخواهند به وظایف خود عمل کنند.

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه خبرنگاران باید اقدامات صورت گرفته توسط مسئولین در نظام مقدس جمهوری اسلامی را در جامعه تشریح و تبیین کنند، افزود: این موضوع بسیار مهم و یک وظیفه دو سویه بین خبرنگاران و مسئولین است و صرفا انتقال یک طرفه نیست بلکه وظیفه سنگینی بر عهده خبرنگاران است.

وی اضافه کرد: امروز خبرنگاران با وجود رسانه‌های متنوع رسالت بزرگی بر عهده دارند؛ به ویژه که باید اخبار را به صورت صحیح در جامعه بازگو و بالاتر از آن در مورد مسائل روز جامعه یک تحلیلگر باشند که بتوانند مطالبه‌گری کرده و خواسته‌های مردم را انتقال دهند که خوشبختانه این فضا در نظام ما وجود دارد.

مسگریان به انتخابات ۱۴۰۲ و وظیفه خبرنگاران در این عرصه اشاره و تصریح کرد: خبرنگاران می‌توانند در مشارکت حداکثری در انتخابات اثرگذار باشند و نقش‌آفرینی کنند؛ رسالت اصلی این است که فضا را در بحث اخبار به گونه‌ای فراهم کنیم که حضور حداکثری مردم در انتخابات اتفاق بیافتد تا مشروعیت نظام تثبت شود.

وی با اشاره به وظیفه خبرنگاران در امیدآفرینی در جامعه بیان کرد:عمل مسئولین در جامعه می‌تواند ایجاد امید کند، اما رسانه‌ها در این رابطه رسالت مهم و مقدسی بر عهده دارند و می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه شورای شهر ظرفیت بزرگی است و می‌تواند در همه امور اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و... طرح، نظرو  ایده دهد و پیگیری کند، ادامه داد: این ظرفیت مهمی برای اعضای شورای شهر است و شورای شهر همدان بر همین اساس در دوره ششم از ابتدا می‌کوشد تا نیاز‌های مردم را بررسی و انتقال دهد و مطالبه کند.

وی با بیان اینکه همه اعضای شورای شهر همدان شبانه روز در حال فعالیت و خدمت‌رسانی هستند وهیچ گاه در برابر مسئولیتی که بر عهده دارند کوتاهی نمی‌کنند، افزود: عموما همه اعضا بدون اینکه کوچک‌ترین نفع شخصی برای خود ببینند مطالب و مسائل را پیگیری و مطالبه می‌کنند که جای تقدیر است، و یکی از مصادیق آن بودجه‌ای بود که در پایان سال گذشته برای سال جاری تنظیم شد.

مسگریان با بیان اینکه بودجه سال جاری شهرداری ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بود، عنوان کرد: در این بودجه به همه ابعاد اعم از مسائل فرهنگی، عمرانی و ترافیکی توجه شد و این از سیاست‌های شورای اسلامی شهر همدان است؛ وقتی موضوعی به نام ترافیک در سطح شهر یک معضل است باید به گونه‌ای باشد که قبل از تبدیل شدن به بحران، راهکار‌های خود را ارائه دهد.

وی با تاکید بر اینکه یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه در مباحث ترافیکی تنظیم و برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: در حال پیگیری هستیم که بتوانیم امسال این امر کار را در بحث بازگشایی مسیر‌ها و ایجاد زیرگذرها، نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل و... انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار