استاندار مرکزی گفت: پنج مرداد با سه رویداد برجسته این مولفه‌های هویتی را شکل داده و یکی از ارکان مهم نظام هویتی شهر اراک و استان مرکزی است.
کد خبر: ۹۵۲۹۵۰۹
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در مراسم گرامیداشت "روز ایثار و مقاومت شهر اراک" که در مصلای بیت المقدس اراک برگزار شد، با بیان اینکه هر موجودیت زنده‌ای دو شاکله مادی و فیزیکی و معنوی و درونی دارد، گفت: اگر این موجود زنده، یک اجتماع، یک جامعه و ملت باشد یک شاکله مادی و ظاهری دارد که اوضاع و احوال اقتصادی، امکانات و برخورداری‌های آن اجتماع شالکه مادی گفته می‌شود.

وی افزود: این جامعه و موجود زنده یک شاکله معنوی هم دارد که از آن به عنوان هویت نام برده می‌شود؛ چنانچه مولفه‌های هویتی یک جامعه قدرتمند باشد، می‌تواند نقصان‌های مولفه‌های مادی درا نیز جبران و پیشرفت کند.

استاندار مرکزی از مولفه هویتی به مثابه گنج پنهان درون ساختمان فرسوده یاد و تصریح کرد: ما به ویژگی‌هایی که یک جامعه، یک استان و یک ملت مولفه‌های هویتی می‌گوییم و استان مرکزی و شهر اراک سرشار از مولفه‌های هویتی است.

مخلص‌الائمه ادامه داد: ایران مقتدر و جمهوری اسلامی سرشار از مولفه‌های هویتی فراوان است که اقتدار آن را شکل می‌دهد، دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در رأس این اقتدار و مولفه‌های هویتی است.

وی افزود: پنج مرداد با سه رویداد برجسته این مولفه‌های هویتی را شکل داده و یکی از ارکان مهم نظام هویتی شهر اراک و استان مرکزی است.

استاندار مرکزی یادآور شد: به منظور هماهنگی برنامه‌های روز ایثار و مقاومت اراک پیش از آغاز سال 1402 کارگروهی با حضور همه ارکان و بخش‌های مرتبط مردمی و دولتی مربوط به این موضوع برای راهبری برنامه‌های پنج مرداد تشکل دادند که بالغ بر 40 کلان روایت اصلی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت سه کلان روایت اصلی برای این مناسبت در نظر گفته شد.

وی خاطرنشان کرد: توجه جدی به مولفه‌های هویتی دفاع مقدس ضروری است تا ارزش‌های این دوران سینه به سینه به نسل‌های بعد منتقل و یاد و خاطره شهدا که نقش مهمی در حفظ آرمان‌های انقلاب داشتند، حفظ شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات