بزرگداشت هفته عفاف و حجاب و دهه امربه معروف و نهی ازمنکر در دیلم

مراسم گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر با حضور آحاد مردم و مسئولین شهرستان دیلم به همت دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۸۸۳۶
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹

بزرگداشت هفته عفاف و حجاب و دهه امربه معروف و نهی ازمنکر در شهرستان دیلم برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار بسیج از دیلم، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دیلم در ابتدای سخنرانی خود ضمن گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: این مراسم جهت پاسداشت یاد و خاطره مردان با غیرت و زنان عفیفه دیلمی برگزار شده است، تا اینکه نگذاریم مبارزات مردان و زنان دیلمی در دوران رضاخان قلدر در تاریخ کم رنگ و یا به دست فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام اسدی گفت: حجاب با این که پدیده‌ای است که هیچ وقت از مقابل دیدگان ما غایب نمی‌شود اما در طول چند سال گذشته بدلیل عملکرد سلیقه ای و متفاوت دولتهای مختلف به این موضوع بسیار غریب مانده و به خوبی به این مفهوم پرداخته نشده است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دیلم اظهار داشت: خداوند مسئولیت کنترل ارتباط میان زن و مرد برعهده زنان قرار داده است، حجاب مظهر اقتدار زن و نشانه مدیریت او در ارتباط خود با نامحرمان است و اکثر مردان هواپرست و سلطه‌طلب زمانی که حجاب یک زن را مشاهده می‌کنند خشمگین می‌شوند.

امام جمعه دیلم در ادامه گفت: هم‌اکنون حجاب در جامعه به صورت انفعالی تعریف می‌شود اما باید توجه داشت که تعریف فعالانه از حجاب در جوانان تأثیرگذارتر است.

در حاشیه این مراسم که با حضور همسر و دختر شهید مدافع حرم، زینب شیری جعفرزاده برگزار شد تابلویی از اتفاقات کشف حجاب رضاخانی که در بندر دیلم رخ داده بود، به صورت نمادین رونمایی شد.

انتهای یام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار