خبرهای داغ:
عزیزی خبر داد

برپایی بزرگترین نمایشگاه ویژه ایام محرم در روستای تکه نهاوند

همدان-مدیرکانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: نمایشگاه از بقیع تا کربلای روستای تکه به مساحت ۲ هزار متر مربع در کنار گلزار شهدای این روستا گشایش یافت.
کد خبر: ۹۵۲۸۶۶۱
|
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی عزیزی ر جمع خبرنگاران اظهار کرد: جوانان عضو کانون فرهنگی و هنری مسجد و پایگاه بسیج روستای تکه بزرگ‌ترین نمایشگاه نمونک گلی استان همدان را با عنوان از بقیع تا کربلا را که به حوادث عاشورا می‌پردازد، بر اساس نمونک‌های کوچک از شهرسازی آن زمان بازسازی کردند.

وی افزود: این نمایشگاه که به صورت بسیار زیبایی توسط جوانان عضو کانون فرهنگی و هنری و پایگاه بسیج و هیات حضرت اباالفضل العباس (ع) روستای تکه به مدت ۱۵ روز تهیه شده است حوادث دوران پیامبر (ص) تا قیام عاشورا را به شکل زیبایی باز سازی و به تصویر کشیده   است.

مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان اظهار کرد: بازسازی واقعه کربلا و تاریخ آن دوران با عنوان از بقیع تا کربلا بزرگترین و زیباترین نمایشگاه نمونک گلی استان همدان با ۲۶ سال سابقه است که مورد توجه مردم بیشتر نقاط کشور شده است.

وی افزود: این نمایشگاه که در نوع خود به دلیل ساختاری که دارد از کارهای منحصر به فرد جوانان کانون مسجدی و پایگاه شهدای روستای تکه می باشد و در استان همدان نمونه است که  در حدود ۳۰ بخش مجزا شامل  می‌باشد که از قبرستان بقیع شروع و به حوادث کربلا و دفاع مقدس ختم می‌شود.

عزیزی بیان کرد: مهم‌ترین دلیل باورپذیری این نمایشگاه بزرگ که در فضای ۲ هزار مترمربعی احداث‌شده استفاده از ابزار ساخت مانند خشت و گل، چوب و آجر و آدمک‌هایی است که دختران و پسران جوانان روستا به سبک شهر‌های قدیمی می‌سازند.

وی با اشاره به ساخت زیبای این نمایشگاه عنوان کرد: به‌طوری‌که برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه در سال‌های گذشته افرادی به کربلای معلی و مکه مکرمه اعزام شدند تا بر اساس نوشته قدیمی و به همان سبک و به‌ شکل نمونک‌های کوچک‌تر واقعه کربلا را بازسازی کنند.

مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان اضافه کرد: نمایشگاه از بقیع تا کربلای روستای تکه به دلیل زیبایی و دقت وظرافت به کاربرده شده در ساخت آن به عنوان بزرگترین نمایشگاه نمونک گلی در استان همدان و استان‌های غربی کشور شناخته شده و در ایام محرم و اربعین عزاداران زیادی از نقاط مختلف کشور از آن بازدید می‌کنند.

وی افزود: غرفه‌های این نمایشگاه با حوادث دوران پیامبر (ص) تا شهادت امام حسین (ع) درکربلا عجین شده است و از مهمترین بخش‌های آن قبرستان بقیع، شهرکوفه و شام، صحرای کربلا، رود دجله و فرات، مسجد کوفه، قصر یزید و عبیدالله، گودال قتلگاه، محل کارزار سپاهیان امام حسین (ع) و یزید ملعون، چاه حضرت علی (ع) و نخلستان آن و خرابه شام هستند که به صورت بسیار ظریف و زیبایی نورپردازی شده‌اند.

عزیزی گفت: کار مهم دیگری که جوانان کانون مسجدی و پایگاه بسیج این روستا با همکاری هیات حضرت ابوالفضل روستا انجام داده‌اند از ظرافت‌های کار تبلیغی در نمایشگاه از بقیع تا کربلا استفاده مناسب از رسانه ملی، نشریات، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها، سامانه پیامکی و تبلیغات شهری و میدانی است که مخاطب را به سوی خود جلب کرده‌اند.

وی بیان کرد: از دیگر نکات جالب توجه در نمایشگاه از بقیع تا کربلا ساخت قبرستان بقیع، حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) مرکز خلافت یزید، نهر القمعه، حرکت کاروان اسرای کربلا، تل زینبیه، تنور خولی محل نگهداری سر امام حسین (ع)، مشک حضرت عباس گهواره حضرت علی اصغر (ع) و وصل کردن آن‌ها به دفاع مقدس است.

مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان عنوان کرد: حرکت جوانان روستای تکه نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با هزینه‌ای کم و با استفاده از ظرفیت‌های موجود فرهنگی و مذهبی مردم را با فلسفه قیام عاشوراو دفاع مقدس آشنا کرد کاری که تاکنون بسیاری از مراکز فرهنگی ما انجام نداده‌اندو جای آن در جامعه خالی است.

وی افزود: با توجه به جذابیت این نمایشگاه سال های گذشته بیش از۴۰ هزار نفر تا پایان ماه صفر از این نمایشگاه بازدید کردندزیرا روستای تکه در مسیر دو امامزاده قرار دارد و هرسال بر تعداد بازدیدکنندگان آن افزوده می‌شود.

عزیزی گفت: با توجه به برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان همدان غرفه‌ای زیبا به همراه سنگر ویژه دفاع مقدس برپا شده و عکس شهدا نیز در محل نمایشگاه نصب شده و توجه به مسئله عفاف و حجاب با توجه به وصیتنامه شهدا از بخش های دیگر نمایشگاه است.

 گفتنی است؛ این نمایشگاه در جنب گلزار شهدای روستای تکه  همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۴از  اول تا پایان ماه محرم آماده بازدید دوستداران اهل‌بیت (ع) است.

برپایی بزرگترین نمایشگاه ویژه ایام محرم در روستای تکه نهاوند

برپایی بزرگترین نمایشگاه ویژه ایام محرم در روستای تکه نهاوند

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار