فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ گفت: محله اسلامی زمینه‌ساز تحقق تمدن اسلامی و ظهور منجی است.
کد خبر: ۹۵۲۵۹۰۰
|
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،  سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ روز دوشنبه در همایش محله اسلامی در هتل زاگرس ایلام گفت: ایلام افتخار دفاع مقدس و امروز خادمی اربعین را در کارنامه خود دارد.

 در بیانیه گام دوم چشم‌انداز در ابعاد مختلف مشخص شد اگر می‌خواهیم به تمدن نوین اسلامی برسیم حتماً باید جامعه اسلامی را محقق کنیم جز مهم و اصلی یک جامعه محله‌ها هستند اگر توانستیم این نقاط را روشن کنیم تشکیل یک سطح به نام جامعه می‌دهد.

وی افزود: موقعی در یک جامعه موفق هستیم که برنامه‌های فرهنگی اجتماعی، ارزشی و دینی به طور کامل فراگیر باشد؛ یعنی به همه موضوعات پرداخته و همه افراد را تحت شعاع قرار دهد تمرکز همه ظرفیت‌ها را ایجاد کنیم و با همه توان و ظرفیت‌های وجود دارد را پای‌کار بیاوریم.

حسن زاد در ادامه گفت: تمدن نوین اسلامی یکی از بسترهای لازم برای ظهور است که لازمه آن جامعه اسلام و ایجاد برنامه در محله‌های اسلامی است.

وی بیان داشت: در محله اسلامی است که آرزوها و اهداف جامعه اسلامی محقق می‌شود باید مردم در محله و محل سکونت خودشان احساس کنند که نقش‌آفرین هستند؛ چون اگر این‌گونه نباشد به بیراهه کشیده می‌شود مردم هم باید نقش داشته باشند و احساس نقش‌آفرینی داشته باشند.

 فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ خاطرنشان کرد: جامعه‌ای بدون توقف و در حال پیشروی به سمت اهداف حرکت می‌کند نشان‌دهنده یک محله اسلامی است.

وی بیان داشت: مسجد در محله اسلامی باید محور فعالیت‌ها در ابعاد مختلف باشد اگر طرح محله اسلامی به‌درستی پیاده‌سازی شود قطعاً بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار