خبرهای داغ:
با وجود تحریم‌های ظالمانه استکبار، هنوز هم هستند، کسانی که با توان خود و سرمایه اندک و سنگ اندازی‌های فراوان و موانع پیش روی رونق تولید به اشتغال در کشور کمک می‌کنند، شاید برای خیلی از ما‌ها تعجب‌آور باشد اینکه یک فرد معلول بتواند تولیدی راه‌اندازی کند تا هم‌نوعان خود را مشغول به فعالیت کسب کار کند
کد خبر: ۹۵۲۵۶۶۱
|
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

هدف ما اشتغال‌زایی برای معلولین است.

خبرنگار بسیج به سراغ کارآفرین توانمند عرصه تولید رفته است که در ادامه می‌خوانید:


سعید طاهر خانی هستم دکترای شیمی عالی و استاد دانشگاه و فعال صنعتی اهل قزوین و رئیس هیئت مدیره پردیس شیمی تک شرکت که در عرصه محصولات شوینده بهداشتی و آرایشی فعالیت دارم و یک تولید کننده هستم.


هدف شما از انجام این کار چه بوده چه تعداد مشغول به کار شدند، و موانع پیش رو، استقبال و حمایت‌ها به چه صورت بوده است؟

ما هدفمان اشتغال‌زایی برای معلولین است. در ایران معلولان جزء اقشار طبقه سه معرفی می‌شوند، حتی امکاناتی برای این قشر ندارد، ما این کار را شروع کردیم تا این عزیزان مشغول به کار شوند.


جامعه و ادارات هیچ حمایتی از ما نکرده، سازمان بهزیستی می‌آید و می‌گوید به شما کمک می‌کنیم، اما وعده می‌دهد و متاسفانه هیچ کاری برای ما انجام نمی‌دهند. حتی سازمان‌های دیگر فرماندار، استاندار، حرف می‌زنند، اما پای کار نیستند، نمی‌دانند ما که آمدیم و این تولیدی را راه اندازی کرده‌ایم چه مشکلاتی داریم.


بحث گرفتن مجوز‌ها که به سختی می‌توان آن را دریافت کرد، برای دریافت یک مجوز دو سال معطل بودیم، رهبر انقلاب دستور دادند سال تولید، اشتغال و... متاسفانه بعضا به آن بی‌توجی می‌شود. از بخش خصوصی کمتر حمایت می‌شود.


با چقدر سرمایه تولیدی خود را راه اندازی کردید و چه تعداد نیروی کار دارید؟

من ۱۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردم و با توجه به تورم نمی‌توانم به نیرو‌ها بگویم هر روز بیایند سر کار بستگی به حجم فروش دارد در حال حاضر ۲۰ نفر فعالیت دارند. در حوزه بسیج تنها گله‌ای که دارم این است با توجه به فروشگاه‌هایی که دارند بیایند حد اقل خرید هایشان را از شرکت ما انجام دهند؛  کسی که در این شرایط اقتصادی کار می‌کند دارد جهاد می‌کند.

درخواست من از مسولین این است که دریافت مجوز‌ها و نیز دریافت تسهیلات بانکی، را تسهیل کنند. کارخانه‌های دولتی که خوابیده این‌ها را در اختیار جوانان قرار دهند و اشتغال آفرینی کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار