نوجوان مخترع دهه هشتادی در گفتگو با خبرگزاری بسیج؛

خودباوری و پشتکار رمز رسیدن به موفقیت

اگر همه نوجوان‌ها خود را باور داشته باشند و با پشتکار علاقمندی‌های خود را دنبال کنند، قطعا در کارشان موفق خواهند بود.
کد خبر: ۹۵۲۴۰۱۶
|
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ،یگانه کاظمی‌صالحی نوجوان دهه هشتاد که با تلاش بی‌وقفه نام خود را را جزء مخترعین ثبت کرده است خود را این‌گونه معرفی می‌کند؛ یگانه کاظمی هستم، متولد اردیبهشت ماه 1384 و هم اکنون در فهرج مشغول به تحصیل هستم.
وی گفت: سال ششم دبستان بودم که طرح جابری را با همکاری دوستانم به دبستان ارائه دادم و این طرح جرقه شروع کار من بود و پس از آن علاقه زیادی به ساخت و ساز پیدا کردم
مردمان محل زندگی ما، فهرج بیشتر به شغل کشاورزی مشغول هستند و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند وقتی با آن‌ها هم صحبت می‌شدم سعی می‌کردند با گفتن مشکلاتشان کمی خودشان را سبک کنند؛ مشکل مشترک و بزرگ بین آن‌ها پمپ موتورهایشان است که به دلیل بستن همزمان راه آب، این پمپ ها می‌سوزند و خسارت زیادی را به کشاورزان می‌زند.
این مسئله جرقه‌ای در ذهن من شد که با ایده از شیر اطمینان آبگرمکن یه دستگاه بسازم و این مشکل روستا را حل کنم؛ هر کاری ممکن است دور نمای سختی داشته باشد اما وقتی شما وارد بطن کار می‌شوید، بسیار آسان‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کردید.
اگر همه نوجوان‌ها خود را باور داشته باشند و با پشتکار علاقمندی‌های خود را دنبال کنند، قطعا در کارشان موفق خواهند بود.
تنها خواسته این مخترع جوان فهرجی این بود که استعدادهای زیادی در مناطق محروم نهفته مانده است که مسئولین می‌توانند با یک همت، این استعدادها را شکوفا کنند که این امر منجر به کم‌رنگ شدن محرومیت این مناطق می‌شود

ارسال نظرات
آخرین اخبار