خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور با اشاره به ساخت ۴ میلیون مسکن گفت: جهش تولید مسکن در خوزستان نیازمند هم‌افزایی و همکاری سایر دستگاه‌ها است و هر یک باید سهم خود را اجرایی کند.
کد خبر: ۹۵۲۲۲۰۹
|
۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸

وحید قربانی مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور چهارشنبه در نشست شورای مسکن خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برخی از موضوعات مربوط به طرح ملی مسکن، ویژه استان خوزستان است که باید برای آن تصمیم‌گیری شود.

 

وی افزود: در استان خوزستان، مسئله جهش تولید مسکن تنها به اداره مسکن و شهرسازی ختم می‌شود در حالی که سایر دستگاه‌ها نیز به همان اندازه متولی امر مسکن بوده و باید بازخواست شوند.

 

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور گفت: طی بازدید انجام شده به این نتیجه رسیدیم که در تمام نقاط استان فقط کار ساختمان‌سازی صورت گرفته و بقیه خدمات از جمله ساخت مدرسه، مسجد، پاسگاه و تامین آب، برق و گاز وجود ندارد.

 

وی با اشاره به ساخت چهار میلیون واحد باکیفیت در سطح کشور افزود: معتقدم اقدامات انجام شده در استان ناکافی بوده و باید در بخش زیرساختی و روبنایی بهتر عمل شود همچنین شبکه بانکی استان همکاری بیشتری با متقاضیان داشته باشد.

 

قربانی با اشاره به اینکه بحث مسکن باید به مهمترین پروژه دستگاه‌های استان تبدیل شود گفت: امروز موضوع حمل و نقل و مسائل زیربنایی شهر جدید رامین و شیرین شهر، با مشکل جدی مواجه است در حالی که این ۲ شهر باید به بهترین شکل راه انداری شوند.

 

وی افزود: پروژه‌های مسکن استان باید باکیفیت باشند تا متروپل دیگری حادث نشود. مردم به ما اعتماد کرده و منابع خود را در اختیارمان قرار دادند لذا پروژه‌های مسکن باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

 

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور با اشاره به اهمیت مسکن روستایی نزد دولت گفت: از آنجا که تامین مسکن در روستا‌ها کار آسانی است، می‌توان در این زمینه اقدام کرد و برای روستاییان مسکن سازی کرد.

 

وی افزود: نقش شهرداران و شورا‌های شهر برای حضور مردم در شهر‌های جدید و ارائه خدمات کیفی از جمله ایجاد پارک و فضای سبز بسیار مهم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار