مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سال "حماسه مقاومت مجنون" برگزار می شود

دبیر ستاد یادواره سرداران و یادواره ۶۷۰ شهید دشتستان از برگزاری مراسم سی و پنجمین سال حماسه مقاومت مجنون در برازجان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۱۱۵۵
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳

مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سال

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان: جلسه هماهنگی به منظور بزرگداشت مراسم سی و پنجمین سالگرد شهدای تخریب چی دشتستان در دفتر حفظ آثار و نشردفاع مقدس برگزار شد.

عباس دهقان بابیان اینکه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه امر مهم و ارزشمندی است که همه مسئولان باید در این مسیر همکاری کنند اظهار داشت:مراسم گرامی داشت حماسه مجنون با سخنرانی مهمان کشوری وبا حضورخانواده های معظم شهدا ویادگاران دفاع مقدس،اقشارمختلف مردم، مسئولین استانی وشهرستانی دربرازجان برگزارمی شود.

مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سال

دهقان دبیرستاد یادواره سرداران و یادواره ۶۷۰ شهید دشتستان امنیت، آرامش و استقلال میهن اسلامی را مرهون خون پاک شهدای والامقام و رشادت های ایثارگران عزیز عنوان کرد و اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم به پاس قدر شناسی این نعمات و از خودگذشتگی های شهداء و ایثارگران، راهشان را ادامه بدهیم زیرا به برکت خون شهدا امروز در جهان دارای عزت و سربلندی هستیم.
دبیر ستاد سرداران و یادواره ۶۷۰ شهید دشتستان گفت: شهید احمد اسدی فرمانده گردان تخریب ناو تیپ ۱۳ امیرالمومنین همراه با همرزمانش در حال انتقال مواد منفجره به مناطق عملیاتی بودند که بر اثر تعقیب هواپیمای جنگی دشمن خودرو آنها مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و به همراه علی خمشی‌آیا، غلامرضا کشتکار و محمد حسین کریمی به شهادت رسیدند،از۶۰ شهید تخریب چی دوران هشت سال دفاع مقدس در این استان ۵۷ شهید مربوط به شهرستان دشتستان است.
عباس دهقان بابیان اینکه شهرستان دشتستان را به نام شهدای تخریب می‌شناسند اضافه کرد: به همین دلیل چهارم تیر سال ۱۳۶۷ روزی بزرگ و یادماندنی است که برای همیشه در تاریخ ایثارگری‌های مردم دشتستان ثبت شده‌است و این روز بزرگی برای مردم این شهرستان است.
وی در ادامه گفت: مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سال "حماسه مقاومت مجنون" به یاد شهدای حماسه مجنون (سرداران شهید بیژنی) با برنامه های متنوع ،رونمایی از کتاب،رونمایی ازمستند زندگی شهیدان بیژنی برگزارمی شود.
دهقان اضافه کرد: مسئولان شهرستان دشتستان نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و برپایی مراسمات ارزشی اهتمام دارند و در چند سال اخیر شاهد گسترش فرهنگ والای ایثاروشهادت هستیم.
وی در پایان افزود: مراسم سالگرد شهدای تخریب دشتستان در سوم تیرماه سال جاری درمجتمع شهید شاهینی برگزار می‌شود و انتظار داریم همه مسئولان برای برگزاری این مراسم همت کنند.
شایان ذکر است چهارم تیرماه ۱۳۶۷ را ،دشتستانی‌های نسل دفاع مقدس هیچگاه از یاد نمی‌برند، روزی که ۳۱ تن از فرزندان برومند خود را که چهار تن از آنها از سرداران دفاع مقدس بودند، نثار انقلاب و اسلام کردند.
چهارم تیرماه ۶۷ در حماسه‌ مقاومت رزمندگان اسلام در عملیات جزایر مجنون دشمن ناچار به عقب نشینی درمحورهای جاده اهواز به خرمشهر با محوریت جزیره مجنون شد، سرداران احمد اسدی، قاسم بنوی و غلامرضا و حسن بیژنی از فرماندهان گردان‌های دفاع مقدس درناو تیپ ۱۳ امیرالمومنین به شهادت رسیدند.
به این ترتیب در این روز ، مقاومت و شهادت این چهار فرمانده به همراه ۲۷ تن از رزمندگان دیگر که همه دشتستانی بودند برگ زرینی از جان فشانی مردم این دیار شد که در تقویم مردم این سرزمین ماندگار و جاودانه شده‌ است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار