فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت: مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهید چمران با حضور نمایندگان جنبش امل لبنان و جنش جهاد اسلامی فلسطین در ایران و با سخنرانی آیت الله علی سعیدی شاهرودی رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۰۲۷۱
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ساوه، سرهنگ پاسدار مهدی فرمانده سپاه  ساوه در نشست خبری همایش تخصصی بین‌المللی شهید چمران در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گفت: باتوجه به اینکه رهبر حکیم انقلاب بارها و بارها از سرمایه دفاع‌مقدس به عنوان یک گنجینه برای کشور یاد کرده‌اند بایستی از این گنج بهره گرفت و اینکه چقدر بتوانیم این گنج را استخراج کنیم، هنر رسانه است.
وی افزود: شهدا یکی از گنج‌های جنگ هستند که در هیچ دینی مثل اسلام و کتاب الهی مثل قرآن برای مقام شهید ارزش قائل نشده است.
فرمانده سپاهناحیه  ساوه تصریح کرد: شهید چمران یک شهید بین‌المللی و جمع خوبی‌ها بود؛ یک زاهد، عارف، هنرمند، کاتب، دانشمند که مانند یک جنگاور قهار، جنگ نامتقارن را در ایران پایه‌گذاری کرد.
سرهنگ مهدی با یادآوری اینکه نسل جدید شهید چمران را از نزدیک ندیده‌اند، گفت: سردار شهید سلیمانی نمونه‌ای از این گنج ارزشی در عصر حاضر است که در برابر دشمن شجاع و مقاوم و در برابر مردم فروتن بود.
وی افزود: شهید چمران توانست حزب الله لبنان را پایه‌گذاری کند، جبهه‌ای که توانست رژیم کودک کش اسرائیل را شکست دهد.
فرمانده سپاهناحیه  ساوه تصریح کرد: شهید چمران ساوجی یک شهید بین‌المللی بوده و لازم است در ساوه یک همایش درسالروز شهادت ایشان ۳۱ خرداد برگزار شود.

سرهنگ مهدی به سخنران این همایش اشاره کرد و گفت: آیت الله سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا سخنران و صلاح فحص و ناصر ابوشریف نمایندگان گروه های مقاومت لبنانی و فلسطینی دو مهمان ویژه این مراسم خواهند بود؛ همچنین شاعر آئینی صابر خراسانی هم به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: پنجشنبه یکم تیرماه نیز در روستای شهید چمران با سخنرانی سردار یزدان پناه جانشین امنیت پایدار سپاه مراسمی ساعت ۱۷ برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها