خبرهای داغ:

مجموعه خوشنویسی شده اشعار امام خمینی (ره) در تبریز رونمایی شد

تبریز- به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولین، شعرا و ادبا طی آئینی از مجموعه خوشنویسی شده اشعار امام خمینی (ره) در تبریز رونمایی شد.
کد خبر: ۹۵۱۸۱۰۱
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، این کتاب به خط جمال عباس‌زاده،‌ تذهیب رحیم چرخی و با مقدمه محمدعلی کی نژاد به زیور طبع آراسته شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این آیین با بیان اینکه شعر برای امام خمینی(ره) دریچه ای بود که می توانست از آن به عالم و آدم بنگرد و یا تماشاگران را از این دریچه به دنیای عرفانی راه دهد، گفت: شعر امام بازترین پنجره به دنیای عرفانی وی است وایشان در نثر و نطق مفاهیم و مسائل عرفانی را بسیار مطرح کرده اند .

حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) از شعر نه به عنوان هدف بلکه به عنوان فرصتی برای بیان حقایق و ظرایف عرفانی بهره می برد.

وی در خصوص کتاب خوشنویسی شده اشعار امام خمینی (ره) گفت: کاری که این هنرمند خوشنویس انجام داده است بار دیگر ثابت می کند که ادبیات و خوشنویسی از دیرباز با هم عجین هستند و تعامل بین هنرمندان خوشنویس و شعر در اعتلا و بسط و گسترش این دو هنر بسیار تاثیرگذار بوده است و به عبارتی شعر را می توان یکی از بهترین مظهرهای خوشنویسی دانست و ارتباط ادبیات و شعر یک ارتباط دوسویه و هم افزاست.

ارسال نظرات