خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین؛

دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم/ دولتمردان و مسئولان در خدمت به مردم جدی‌تر عمل کنند

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در قزوین گفت: دولتمردان و مسئولان در خدمت به مردم جدی‌تر عمل کنند.
کد خبر: ۹۵۰۶۷۹۲
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، صبح امروز نماز عید فطر با حضور گسترده مردم قزوین به امامت آیت اله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین و امام جمعه قزوین در خیابان سردار سلیمانی برگزار شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در میدان سرداران قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) در روز عید فطر از جایی عبور می‌کردند، متوجه شدند عده‌ای مشغول خنده و شوخی هستند و توجهی به عید فطر، نماز، و بندگی این روز ندارند و حواسشان نیست که ماه رمضان را گذرانده‌اند.

وی ادامه داد: حضرت وقتی این صحنه را دیدند با همراهان خود صحبت کرده و فرمودند خدای متعال ماه مبارک رمضان را مسابقه‌ای برای خوبی‌ها، ارزش‌ها و بندگی آفریده است، مردم در ماه رمضان می‌آیند تا با یکدیگر مسابقه بدهند و هر کسی در خوبی‌ها از دیگری پیشی بگیرد تا در این مسابقه برنده شود.


امام جمعه قزوین عنوان کرد: عده‌ای در این مسابقه سبقت گرفته، برنده می‌شوند و به فوز و رستگاری می‌رسند، عده‌ای هم تخلف کرده، خسارت و زیان می‌بینند، خیلی جای تعجب است آن کسی که در عالم لهو، لعب و بیهودگی به سر می‌برد در روزی که آدم‌های موفق در عبادت و بندگی جایزه می‌گیرند و آن‌هایی که نخواستند انجام وظیفه کنند و تمرّد کردند خسارت می‌کشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: حضرت در ادامه فرمودند اگر پرده‌ها کنار برود معلوم می‌شود چه کسانی سعادتمند و چه کسانی خسارت‌زده هستند.

حفظ دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان

وی خاطرنشان کرد: در روایات سفارش شده که دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان را حفظ و نگهداری کنیم، آنچه را که در این ماه مبارک تمرین و عبادت کرده‌ایم، آنچه را که خدا از نمازها، سحرخیزی‌ها، احسان‌ها و افطارها عنایت فرموده و عباداتی امثال ذکر، قرائت قرآن و صله‌رحم حفظ بشود و در طول سال همه این خوبی‌ها در زندگی ما جاری باشد.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: ما در ماه مبارک رمضان تقوا را آموختیم، در ماه مبارک رمضان دعا کردن یکی از جدی‌ترین برنامه‌هایمان بود، در ماه مبارک رمضان عفت و حیا را بیش از هر زمان رعایت کردیم، عطوفت، محبت، مهربانی، همدلی، وحدت و کرامت انسانی اعم از کرامت خودمان و دیگران را پاس داشتیم، در حفظ و نگهداری همه این‌ها بکوشیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: همه این‌ها برنامه سال جدید ماست، ما به دانشگاه ماه مبارک رمضان رفتیم، در این دانشگاه خصلت‌های خوبی را آموختیم تا در طول سال در زندگی‌مان به آن‌ها عمل کنیم و برای ماه رمضان بالاتر و بهتری در سال بعدی آماده شویم.

دولت‌مردان و مسئولان در خدمت به مردم جدی‌تر عمل کنند

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب امسال را سال مهارم تورم و رشد تولید نامگذاری کرده اند. مردم علی رغم فشار گرانی و سختی معیشت با صبوری و درایت به آینده امیدوار هستند تا مشکلات برطرف بشود.

خطیب نماز عید فطر افزود: از دولت خدمتگذار و مسئولان استان می خواهیم هر چه می توانند در خدمت به این مردم با کرامت، با صبر و استقامت، مدافع حریم شهیدان و انقلابی جدی تر عمل کنند و در موضوع مسکن، معیشت، اشتغال و غنی شدن سفره مردم بیشتر کوشش کنند و جهادی عمل کنند.

گرایش جوانان به دین

وی خاطرنشان کرد: هر روز شاهد گرایش بیشتر جوانان به دین هستیم و این مهم را در حضور و استقبال پرشور و کم نظیر از مراسم اعتکاف، شب های احیا و جشن روزه اولی ها مشاهده کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در این ایام شاهد تحولات جدید جهانی هستیم و الحمدالله کشورهای جهان به دنبال حذف دلار از معاملات خود هستند و این موجب تضعیف آمریکا می شود.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: آغاز نشانه های افول استکبار امریکایی را می بینیم و بحران در ارکان رژیم صهیونیستی به خوبی قابل مشاهده است. می بینیم نظامیان رژیم صهیونیستی دیگر علاقه ای به خدمت ندارند و مهاجرت معکوس در سرزمین های اشغالی هر روز جدی تر می شود و امروز کنترل در بیت المقدس از دست آنها رفته است و اینها خبرهای خوشی از تحولات جهانی است.

وی تصریح کرد: شرایطی که در یمن، فلسطین و لبنان می بینیم نشان دهنده ضعف مستکبران و قوت و قدرت مقاومت اسلامی است.

آیت الله عابدینی در پایان از هیئت امناهای مساجد، امامان جماعات، علما، روحانیون، حوزه علمیه، طلاب و فضلا، مسئولان استانی، صدا و سیما، اصحاب رسانه، حمل و نقل استان و مردم شریف استان برای بهتر برگزار شدن نماز عید فطر قدردانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار