خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی سپاه شهرستان البرز؛

قرآن بالاترین نعمت و ملاک سنجش اعمال انسان را در جبهه گیری مناسب در مقابل جریان باطل می داند

سید عباس موسوی کارشناس کارشناس مذهبی سپاه شهرستان البرز گفت؛قرآن بالاترین نعمت و ملاک سنجش اعمال انسان را در جبهه گیری مناسب در مقابل جریان باطل می داند.
کد خبر: ۹۵۰۳۷۴۲
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

قزوین _به گزارش خبرگزاری بسیج ، حجت الاسلام موسوی در جلسه تدبر در قران کریم کارکنان سپاه شهرستان البرز بیان کرد:انسان بر موجودات دیگر فضیلت و برتری دارد خداوند کرامت را در سرشت و آفرینش انسان قرار داد و به او استعداد و ظرفیت هایی عطا کرد که دیگر موجودات از این ظرفیت بی بهره اند(وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا...) قدرت تعقل، قدرت بهره گیری و استخدام از سایر موجودات و دیگر نعمت های فراوانی که خداوند به انسان عنایت کرده است که همه برای این است که انسان به کمال و قرب الهی برسد.

وی افزود: از عادت هایی که انسان دارد کفران نعمت است. گاهی انسان با قرار گرفتن در نعمات الهی و خو گرفتن با تکثرات عالم، به خود مغرور میشود و خدا را که مسبب الاسباب است از یاد میبرد(وَإِذَا أَنْعَمْنَا عَلَى الْإِنسَانِ أَعْرَضَ وَنَأَىٰ بِجَانِبِهِ وَإِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ كَانَ يَئُوسًا)، اما خداوند متعال فطرت و سرشت انسان را طوری قرار داده است که میل به مبدأ و قرب الهی دارد و از این رو با ارسال رسل(به عنوان عامل بیرونی) و با برپا داشتن نماز (عامل درونی) به انسان مستمرا تنبه و یادآوری میکند که ای انسان تمام توجهت را در هر عملی معطوف به مبدأ کن و از غرور و ناسپاسی بپرهیز.

موسوی عنوان کرد: قرآن بالاترین نعمت و میزان و ملاک سنجش اعمال برای انسان را در این میداند که انسان در طریق و جبهه حق قرار بگیرد و از مقتدای بر حقش پیروی کند (يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ فَمَنْ أُوتِيَ كِتَابَهُ بِيَمِينِهِ.... ) و همه کارهایش را اینگونه ببینید که آیا عمل و رفتار من در جبهه حق قرار گرفته است یا در جبهه باطل؟ انسان خود را در کجای این جبهه میبیند؟
وی بیان داشت : بنابراین انسان هر اندازه خود را منطبق با جبهه حق قرار داد و بیشتر از آن خط و حظ برد بیشتر هدایت و هدایتگر شد و هر کس که دل در گرو جبهه باطل قرار داد و اعمال و رفتارش را در جبهه باطل تعریف کرد بیشتر گمراه شد و گمراه کرد. بنابراین کرامت انسان در این است که کدام جبهه را اختیار میکند و چگونه مسیر سعادت و یا شقاوت خود را ترسیم می‌کند.

حجت الاسلام موسوی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری : "کشف حجاب یک فعل منکر و علاوه بر حرام شرعی یک حرام سیاسی "دانستند گفت : به این معنا است که، انسان خطوط و جبهه خود را در خواسته های دشمنان اسلام ترسیم کند و با نافرمانی از قانون الهی خود را در تقابل با دین قرار دهد و با همکاری کردن با جریان باطل به هر نحوی دشمنان اسلام را امیدوار و جری به احکام وحدود الهی کند که قطعا با اهمیت موضوع مخصوصا در این برهه مقتضی این را دارد که همه ما در برابر این توطئه سیاسی و فرهنگی با برنامه و موضع درست وارد شویم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها