خبرهای داغ:
 از سوی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه از پاکبانان شهرهای محمدیه و مهرگان با اهدای لوح تقدیر و سفر زیارتی به همراه خانواده تجلیل شد.
کد خبر: ۹۵۹۵۹۷۰
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷

قزوین_به گزارش بسیج، کار مایه حیات زندگی است و کارگران عزیز و زحمتکش پیشگامان این حیات بدیع هستند. کارگران دلسوز و پرتلاش سرمایه ملی و فر یک سرزمین اند و بلندای پرچم یک سرزمین در دستان کارگران و کارآفرینان کوشا و دلسوز است و با تحرک و کوشش برای به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید و اقتصاد کشور، خود اتکایی، عزت و استقلال را به ملت ایران تقدیم کرده اند.

حضرت علی علیه السلام عرق جبین می‌ریخت و در کشتزار کار می‌کرد تا کارگران بر خود ببالند که رهبر آزاده شان نیز به کارگری و کسب روزی حلال افتخار می‌کرد و این امر بیانگر آن است که کارگران ارزشمندترین طبقه و سودمندترین گروه در جامعه هستند و چرخ عظیم جوامع بشری با دستان توانای کارگران در حرکت و چرخش است؛ در این میان پاکبانان؛ خادمان واقعی، صمیمی و بی‌ادعای جامعه ما هستند و با دستان ترک خورده و پینه بسته خود کوچه‌ها و محله‌ها را بی ادعا تمیز می‌کنند.

رد پای این عزیزان را می‌توان در همه جای شهر، کوچه، محل و خیابان مشاهده کرد و ما حضور آنها را با تمیزی شهر لمس می‌کنیم و اگر نباشند آلودگی تمام شهرها را فرا می‌گیرد شکرگزارند و قانع هیچ خواسته‌ای ندارند همین که تنشان سالم است و لقمه‌ای نان حلال برای خانواده‌هایشان تهیه کنند، راضی‌اند.

در راستای تجلیل از این عزیزان به مناسبت روز کارگر در مراسمی با حضور پیری شهردار محمدیه، سرهنگ طاهرخانی فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان البرز، اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه و مهرگان، فرماندار البرز و سایر مسئولان شهری از پاکبانان شهر محمدیه و مهرگان به عنوان پیام آوران سلامت و پاکیزگی تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین آقاحسینی، امام جمعه شهر محمدیه ضمن تبریک روز کارگر و تقدیر از زحمات همه تلاشگران عرصه جهاد اقتصادی کشور و جامعه عزیز و عظیم کارگران گفت:کار و کارگر در دین اسلام از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و دین اسلام همواره آنها را محترم شمرده است.

وی اضافه کرد: تمامی جوامع به کارگر اهمیت می دهند ولی اهمیتی که جامعه اسلامی به کار و کارگر می دهد، متفاوت است چنان که نبی مکرم اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه زده و او را محترم می شمارد.

حجت‌الاسلام آقا حسینی ادامه داد: پاک ترین مسیر عرق ریختن و پول درآوردن برای امرار معاش است و این روش مردان خداست.

وی اضافه کرد: باید امنیت شغلی کارگر فراهم شود تا در برابر مشکلاتی که پیش می آید پشتوانه ای داشته باشند و با گره گشایی از مشکلات این عزیزان به روش‌های مختلف رضایتمندی آنها را جلب کنیم.

در ادامه این مراسم غفوری فرماندار البرز نیز ضمن تبریک روز کارگر گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه ما نیاز به تولید، رونق اقتصادی و اشتغال زایی دارد و همه مسئولان موظفند از راه‌های مختلف از کارگران به عنوان سربازان خط مقدم کار و تولید کشور حمایت و بستری برای ایجاد هرچه بیشتر اشتغال و تولید فراهم کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه نیز در ادامه مراسم با تبریک روز کارگر و همچنین روز معلم بیان کرد: افرادی که در لباس کارگر در عرصه‌های مختلف در شهرداری خدمت می کنند و همچنین  پاکبانان سختکوشی که با تلاش صادقانه خود ضمن پاکیزگی شهرها به سلامت شهروندان کمک می کنند قابل تقدیر و ستایش هستند.

وی تامین معیشت و امور رفاهی پاکبانان را مهم دانست و اظهارداشت: توجه به مسایل رفاهی پاکبانان و تکریم و احترام به این گروه یک رسالت اخلاقی ست و همه باید آن را رعایت کنیم.

حسن فرخ اضافه کرد: با نظارت و پیگیری امور تلاش می کنیم تا هیچ قصوری در تامین نیازها و دادن حق و حقوق پاکبانان صورت نگیرد و همچنین امسال سعی می کنیم تا مزایایی که برای کارمندان در نظر گرفته شده برای این عزیزان نیز تسهیلات و مزایایی در نظر گرفته شود و در این دوره سعی گردید که حقوق های پاکبانان عزیز به موقع پرداخت شود و با همه مشکلات تلاش کردیم که این امر محقق شود.

در ادامه از سوی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه از پاکبانان شهرهای محمدیه و مهرگان با اهدای لوح تقدیر و سفر زیارتی به همراه خانواده از این عزیزان تجلیل شد.

پاکبانان و نیروهای ارزشمند خدماتی را می‌توان در زمره زحمتکش‌ترین افراد جامعه دانست که با کمترین توقع بیشترین خدمت را به شهروندان ارائه می‌کنند و به عنوان سفیران پاکیزگی از اولین ساعات بامداد و پیش از طلوع آفتاب کار خود را آغاز می‌کنند تا شهر را برای کار و زندگی مهیا کنند و قطعاً تجلیل از این تلاشگران رضایتمندی آنها و خالق مخلوق را در پی دارد.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

 

     

ارسال نظرات
پر بیننده ها