خبرهای داغ:

برگزاری جلسات قرآن، احکام و برنامه‌های متنوع فرهنگی در ماه رمضان شاهرود

شاهرود_ مدیر موسسه بین الحرمین شاهرود گفت: بمناسبت ماه مبارک رمضان موسسه فرهنگی بین الحرمین همچون سال‌های گذشته جلسه، محفل قرآن و احکام برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۱۵۰۴
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

برگزاری جلسات قرآن، احکام و برنامه‌های متنوع فرهنگی در ماه رمضان شاهرودمحمد ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: موسسه فرهنگی بین الحرمین بمناسبت ماه مبارک رمضان هر سال محفل قرآن و احکام و برنامه‌های فرهنگی خود را در سه ساعت مختلف در شبانه روز برگزارمی نماید.
مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود تاکید کرد: طرح برگزاری جلسات قرآن کریم با هدف رشد حرکت قرآنی و آشنایی عموم مردم با قرآن و زبان قرآن در نظر گرفته شده است.
او با اشاره به سایر برنامه‌های پیشنهادی ماه مبارک رمضان، بیان کرد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم در شب و روز ولادت امام حسن مجتبی (ع)، تکریم روزه اولی‌ها و نخبگان قرآنی، برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، برگزاری مراسم احیاء شب‌های قدر، تهیه و توزیع بسته‌های خیریه، برگزاری نمایشگاه قرآن، برگزاری کلاس‌هایی در جهت نشر معارف در زمینه قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، اهل بیت (ع)، احکام، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برخی از این برنامه‌های ویژه این ماه مبارک است.
مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین بیان کرد: علاوه بر این نیز در این ماه مبارک برای کودکان و نوجوانان مسابقات نقاشی، حفظ، کلیپ تصویری از قرائت، رونویسی، خوشنویسی، طرح نهج البلاغه خوانی، آموزش تصحیح و قرائت اذکار نماز توسط مربیان و اساتید نیز در قالب بسته پیشنهادی ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان برای اجرا ارائه شده است.
ابراهیمی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این محفل و جلسه یادآور شد: اولین محفل مجازی انس با قرآن و استقبال از ماه مبارک رمضان کاری ابتکاری و برنامه جذاب و پر محتوای قرآنی است که با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم برگزار می‌شود.
مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین تصریح کرد: این محفل قرآنی یادبود شهدای مدافع وطن و مدافع حرم و مدافع حریم سلامت اجرا می‌شود.
ابراهیمی ادامه داد: همچنین در این محفل برگزاری مراسم دعا و سخنرانی با موضوع قرآن، احکام و اخلاق، مسائل روز، برگزاری تواشیح وبرگزاری مسابقه فرهنگی از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان می‌باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار