خبرهای داغ:

اولین گروه از راهیان نور دانش‌آموزی سرپل ذهاب به مناطق عملیاتی غرب اعزام شدند

فرمانده سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب از اعزام اولین گروه از کاروان راهیان نور دانش‌آموزی این شهرستان به تعداد ۱۳۲ نفر از دانش‌آموزان پسر به مناطق عملیاتی غرب کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۳۹۱۶
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سرهنگ پاسدار «مجتبی کاکایی» در حاشیه اعزام اولین گروه از راهیان نور دانش آموزی شهرستان سرپل‌ذهاب، افزود: هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی، آشنایی دانش آموزان با فرهنگ غنی و ارزشمند دفاع مقدس است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: طبق فرمایش معظم له، راهیان نور یک حرکت معنوی و پربرکت است از این رو دانش آموزان در این اردوهای بابرکت شرکت می کنند تا در مناطقی که جای پای شهدا و مقدس به خون شهداست حضور پیدا کرده و با رشادت و ایثار و شهامت رزمندگان دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب در ادامه گفت: در این مرحله تعداد ۱۳۲ نفر از دانش آموزان پسر به مناطق عملیاتی گیلان‌غرب، قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و کرمانشاه اعزام شدند.

در آیین بدرقه اولین گروه از راهیان نور دانش آموزی فرماندار، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان و بسیج دانش آموزی جضور داشتند که پس از ادای احترام به شهدای آرمیده در محوطه بقعه احمد ابن اسحاق (ره) این دانش آموزان عازم این اردوی فرهنگی و معنوی شدند.

دانش آموزان اعزامی به مناطق عملیاتی غرب کشور به مدت ۲ روز از یادمان های کرمانشاه، قصرشیرین، گیلانغرب، مطلع الفجر، مرصاد، شهید بهشتی و پادگان ابوذر بازدید خواهند کرد.

سرپل ذهاب در مقاطع مختلف تحصیلی ۱۵ هزار دانش آموز دارد که در ۷۰۹ کلاس درس و در قالب ۱۹۳ آموزشگاه شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، در هشت سال دفاع مقدس ۸۰۳ شهید، ۱۶۳ آزاده و ۸۴۰ جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار